Gå til innhold

Spørsmål ang bonustap

Ranger emnet


vonclutch

Anbefalte innlegg

Fikk i fjor 30 % bonustap, hvilket tilsier at bonusen nå er på -10 %; skal nå bytte bil og har derfor avsluttet forsikringen på min forrige. Var i kontakt med en som oppriktig mente at de kunne gi meg 20 % startbonus ved at jeg forsikret bilen jeg skaffer meg hos dem. Da går jo tapet vekk ved at bonusen stiger fra -10 og opp 20 %.

 

Men lurer på hvor vidt selskapet kan gjøre dette?

Endret av vonclutch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis kan forsikringsselskapet gi deg et tilbud som er litt bedre enn du forventer -slik pessimist som du er :)

 

For å unngå bonustap får du som regel et tilbud om å gjøre opp for skaden etter at saken er i ferd med å avsluttes, slik at ikke forsikringen belastes. Vet ikke om du kan ordne det et år senere, og om det ville lønne seg.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i fjor 30 % bonustap, hvilket tilsier at bonusen nå er på -10 %; skal nå bytte bil og har derfor avsluttet forsikringen på min forrige. Var i kontakt med en i Gjensidige som oppriktig mente at de kunne gi meg 20 % startbonus ved at jeg forsikret bilen jeg skaffer meg hos dem. Da går jo tapet vekk ved at bonusen stiger fra -10 og opp 20 %.

 

Men lurer på hvor vidt selskapet kan gjøre dette - stemmer det ikke at tapet skal følge deg uansett hvilket selskap du ev bytter til? Du skal vel ikke kunne selge bilen, skaffe deg en ny, forsikre den hos et annet selskap enn forrige, og slik skaffe deg 20 % bonus?

 

gå inn på http://www.forsikring.as og få anbud på forsikringene dine, anbefaler å bytte forsikring pr 6 mnd, da kan du få bonusopprykk om du bytter selskap. http://www.forsikring.as har også forsikringsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår