Gå til innhold

Tips: Undersøk km-stand

Ranger emnet


Golf2td

Anbefalte innlegg

Jeg var 5 min fra og kjøpe en Audi s4 2.2 turbo til 58.000. men km var så lav, så ringte biltilsynet og hørte. Da fikk jeg følgende info

 

Km-tallene

 

År 1999. 174.000km

År 2001. 218.096km

År 2004. 272.843km

År 2006. 320.149.km

År 2008. 333.572km

År 2010. 395.695.km

År 2012. 174.000.km

antall eiere: 15

 

 

 

Gjelder denne http://bil.autodb.no/?_cmd=results&ListOrder=&xChassisType_Multiple=0&xBrand_Multiple=1100020&xModel_Multiple=1235081&County2_Split=%3A10011&AdType=0&AdItemText_Match=&Price_Min=&Price_Max=66000&xYearModel_Min=1982&xYearModel_Max=1998&xMileage_Min=&xMileage_Max=&xTransmission=1007001&xFuelType_1002001=on&dummy_checkbox=on#AdItemId1459318

Så verdt og ta en telefon til biltilsynet.

Endret av Golf2td
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ser helt naturlig ut. Du bare ringte og spurte om km-stand? Måtte du oppgi navn eller noe?

 

 

Ringte og spurte om historikken på bilen. sa at jeg skal kjøpe bil, men vil ikke kjøpe noe som er jukset med. så dem bare ser på alle eu-kontrollene på bilen. da står det også km-stand.

 

må ikke oppgi noe personlig opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke for å beskytte selgeren på noe vis, men han/hun kan også ha byttet speedometer. I så fall så skal dette meldes ifra. Har måtte bytte speedometer på min Audi 80 og en Opel Astra F. Har ikke meldt ifra til noen ang Audi'n, da den ikke går etter veien enmå, men fant heldigvis ett som hadde gått nogenlunde likt det gamle. Ca 15.000 km forskjell. Kommer uansett til å nevne det, sånn at det står registrert. Opelen har jeg meldt ifra om til forsikringselskapet. Veit ikke om det er nok, så Statens Veivesen skal informeres i morra.

 

Uansett så er det lurt å sjekke opp slike ting med veivesenet før ett bilkjøp, både ved privatsalg og via butikk om man kjøper bruktbil. Man veit jo aldri ;)

 

Beklager eventuelle skrivefeil, da jeg skriver på touch telefon i skrivende stund.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår