Gå til innhold

Opel Vectra B 1.8 16v dau som faen

Ranger emnet


snuzuki

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med dee,først å fremst er bilen vansklig å starte,når du først får start på den så klarer du bare 3000 rpm,går heller ikke reint,har en mistanke på feil tenningmen kan ev være noe annet også,men noen som har vært bori om de reimene kan ha håpet over et hakk eller to

Volkswagen Tiguan 2.0 140 Tip sport 09

Opel omega b2 2.0 Dti 2000

Opel omega B2 2.2 2000

Opel vectra B 1.8 1996. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis så er det feil på enten kam eller veivføler siden du ikke får den opp på turtall. Få lest ut feilkoder. Tipper veivføler siden den er tungstartet. Er også veldig korte regreim intervaller på gammel opel bensinmotor, bare 60 tusen eller 4 år.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørs ut som den får feil tenning,jobber med båt så har vær borti tidligere på noen 4taktere at veivfølere har kødda det til litt,tar den ned på jobben på onsdag(moderbedriften) vw verksted,så har vi wurt diagnose verktøy,så da ser jeg det da.reg reim skal tvert byttes uansett,er en bil jeg akkurat har fått,gjorde vel en grei handel bytta vekk en opel Astra 1.8 16v 1994 og fikk igjen 3 biler.Opel vectra A 1.8 8v dau som faen,Opel astra 1.8 16v sportive srøken il alder å være 94 mod(motorhavari),å da den her Vectra B 1.8 16v 96 mod.opel er litt nytt for meg siden de har gått mest i VAG

Volkswagen Tiguan 2.0 140 Tip sport 09

Opel omega b2 2.0 Dti 2000

Opel omega B2 2.2 2000

Opel vectra B 1.8 1996. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tett katalysator skal jeg sjekke,når jeg lå bak den når jeg skulle frakte den med hjem,så så jeg hele eksos anlegget lå vridd å nærmest subba bakken,siden ene opphenget har rykket,dete skjedde bare sånn plutselig den feilen.

Volkswagen Tiguan 2.0 140 Tip sport 09

Opel omega b2 2.0 Dti 2000

Opel omega B2 2.2 2000

Opel vectra B 1.8 1996. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker fra dere begge,viste seg å være tett katalysator og gåen veivaksel føleren,fikk staka opp og tømt katta helt.så spant en tur å fikk kun fikk kun 4500rpm,så kobla opp diagnosen på den,så lå veivakselføleren som en feil.men har en liten klakke lyd som noen ganger øker ved turtall,men kan plutselig forsvinne,noen ide?

Volkswagen Tiguan 2.0 140 Tip sport 09

Opel omega b2 2.0 Dti 2000

Opel omega B2 2.2 2000

Opel vectra B 1.8 1996. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si med den klakkelyden uten å høre den selv, så lenge den ikke er permanent så tviler jeg på at det er noe farlig. Kanskje vært greit og helt på ei flaske med motorrens også skiftet oljen om det er lenge siden.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår