Gå til innhold

Feilkoder som ikke forsvinner VW

Ranger emnet


SimonEidem

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå hatt bilen på verksted, for å få fjernet feilkoder etc. De har reparert det de skulle, blant annet airbag-kontakten under setet. Airbag lampen i dashbordet forsvinner ikke, og når de plugger i WAG-Com finner de ikke feilkodene som skal være der... Hva kan gjøres for å få fjernet lysene i dashbordet, når feilkodene ikke oppdages?

 

Bilen det er snakk om er en VW passat 1.8T 98'

Volkswagen Passat 1.8T 98'

Mitsubishi Galant 92' 1.8 GLI [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoden har blitt funnet tidligere av merkeverksted, og denne ble slettet. Etter at jeg leverte inn bilen (Da lyste ikke airbag lampen)kom lampen for airbag opp. I ettertid har jeg vært både på merkeverksted og verkstedet jeg brukte, å ingen av de kan finne feilkodene... Fra nå skal jeg alltid bruke merkeverksted!

Volkswagen Passat 1.8T 98'

Mitsubishi Galant 92' 1.8 GLI [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal være av minimum 10 min. Men jeg mistenker at det forsatt ligger en feil en plass. Om det er en faktisk feil, eller om bilen har lyset på uten "grunn" er vanskelig å si, spesielt uten å ha sett hva verkstedene har gjort.

Har verkstedene lett etter feilkoden, eller feilen?

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri ta et verksted som god fisk, uansett hvor mye merke det er :) vi er alle mennesker. Hvis du har en garanti på at ledningene under setene er 100% fikset, og gjort riktig - så er det vel strengt talt styreenheten som gjennstår.

 

EDIT: Men veldig rart at du ikke får feilkode, så jeg tørr ikke svare helt sikkert. Det som er med en bil, er at den i likhet med en datamaskin består av 1-tall og 0-tall. Derfor kan det fort komme merkelige feil. ECU'en (og dermed bilen) er sånn sett ufattelig dum.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gått an å resatt hele bilen til "fabrikkstandard" i likhet som med en mobil. Og deretter ta det derifra om noen av feilmeldingene kommer tilbake..
Fullt mulig det, men hvis tlf har en feil i en komponent ville ikke feilen forsvinne på tlf heller

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår