Gå til innhold

Trenger hjelp til basser, forsterker o.l

Ranger emnet


Bjornjoran

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet litt anlegg de siste månedene, men jeg sliter litt med at jeg bare prøver meg fram.

Kunne gjerne tenkt meg å hatt litt peiling når det gjelder bilstereo.

Jeg har en Kicker Impulse I12 i min bil nå, har lest litt rundt å funnet ut at den har en rms watt på 150. Hvordan bør RMS watten fra en forsterker være på denna basseren?

Har også en Denon forsterker i bilen nå, men jeg sliter med at den spiller toner? Tror kanskje det er forsterkeren som gjør det.

Fint om noen kunne gitt meg litt generell informasjon om bilstereo og kobling :)

Takk!!:)

-Mercedes E250D S124. Godt utstyrt taxi. Sportline-karo, 4x el ruter, cruisecontrol, ASD,++

X

-89 Mercedes 250D 400km, 88 Mercedes 250D 680km

-95 Audi A6, 92 Audi 100 2.3, 76 Audi 80 1.6 LS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren skal vel spille toner? Det er jo musikk!

 

Er greit om forsterkeren iallefall er like sterk som det høgtalerene tåler.

 

Kan du fortelle litt meir om heile anlegget ditt. Er da lettere å vite korleis du skal stille dette inn.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten stilt bort slik at jeg bare har bass på basseren. Før så spilte basseren toner og bass...

Kunne fortsatt trengt litt mer generell info om bilstereo.. er litt noob kan man si

-Mercedes E250D S124. Godt utstyrt taxi. Sportline-karo, 4x el ruter, cruisecontrol, ASD,++

X

-89 Mercedes 250D 400km, 88 Mercedes 250D 680km

-95 Audi A6, 92 Audi 100 2.3, 76 Audi 80 1.6 LS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sub skal gjerne spille kun de laveste frekvensene, og ikke over 80hz mener jeg. Derfra og oppover er det mellomtone som gjelder, frem til du kommer såpass høyt at det går over til diskant. Forsterkeren din har sikkert et delefilter eller flere, så det er her du må finne riktig filter og skru det på, samt justere riktig delefrekvens. Hvilken denon forsterker er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår