Guntho Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=751&iItemId=19392 Har tenkt å bruke denne lakken på et par dashbord-deler. Er det noen som har erfaring med dette? Blir det ordentlig krom-look?? Holder det godt??? Finnes det bedre produkter enn akkurat den de selger på Biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 jeg har brukt den lakken på et fjærtårnstag jeg har laget sjøl.. og blank er den ihvertfall ikke! tåler ikke noe særlig med varme heller,men det er vel ikke noe stort problem på interiør-deler,da.. ;) men,ligner mer på sølv enn på krom,vil jeg påstå... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Er vel så og si umulig å få chrome look med lakk, da skal du iallefall ha PEILING, og tviler sterkt på at du får det med biltema lakk. Blir nok mer sølv som nevnt her ja! Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 SUGER MAX!!!!! du kan lakkere det nå, også la det tørke i en mnd... så vist du tar på det da, blir du cromma på fingerene..!!! BARE MØKKA Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by [kj] SUGER MAX!!!!! du kan lakkere det nå, også la det tørke i en mnd... så vist du tar på det da, blir du cromma på fingerene..!!! BARE MØKKA hvordan temperatur var det der du lakkerte? hvordan grunning brukte du? Jeg har brukt den på en forsterker jeg hadde.. pusset ned og grunnet først, satt som pokkern, blei riktig nok ikke helt chrome, men mer aluminiumsfarge... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 bra temp... brukte ikke grunning.. bare mattet gammel morro - lakket på... lå inne i 1mnd før jeg skulle ta det ibruk... lakken kokte ikke eller noe.. alt så ok ut.. Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Hvis du leser på boksen står det at den ikke må overlakkeres og at den ikke tåler vær & vind. Poenget er at dette egentlig er vanlig sølv metallic med litt mer "metallic" enn vanlig. Spiller ingen rolle hva du grunner med eller hva temperaturen er for den svertingen. Uansett vil den sverte av ved berøring. Som krom betraktet er det bare tullball. Som sølv metallic er den hverken bedre eller værre enn øvrige Biltema spraybokser. Biltema har mye bra og mye dårlig. Sammelignet med andre typer spraylakk på boks er Biltema boksene elendige. Hvis flaten du skal lakkere/kromme er ganske flat, hvorfor ikke prøv Foliatech krom-film fra Eiker motorshop? Husk bare at den er helt umulig å strekke rundt hjørner og kurver. Men på flate områder er den fin. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guntho Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by Hot Rod Hvis du leser på boksen står det at den ikke må overlakkeres og at den ikke tåler vær & vind. Poenget er at dette egentlig er vanlig sølv metallic med litt mer "metallic" enn vanlig. Spiller ingen rolle hva du grunner med eller hva temperaturen er for den svertingen. Uansett vil den sverte av ved berøring. Som krom betraktet er det bare tullball. Som sølv metallic er den hverken bedre eller værre enn øvrige Biltema spraybokser. Ok, da holder jeg meg unna den lakken. Trodde bare at det ble skikkelig krom-look. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EilertseN Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 For guds skyld ikke bruk det der på noe som helst,lakken blir grå og bloblet.. ser kjempe stygt ut.tenkte også på det samma.Styr unna det der...! Siter Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97" (x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91" (x)Audi A4 1.8TQ Avant 97" (x)Audi 80 B4 94" (x)Audi S2 Coupe 91" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 les det som står ;) er aliminiumspulver av noe slag som lager chrom-look... har selv piska den på div deler, og så snart du tar på det, så er det sølv/går-maling... men, står at det ikke skal brukes på ting du tar på :D Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Kromlakken der er bare møkk. Ikke kan du ta på den (som nevnt over), og prøver du å lakkere et tynt lag med klarlakk på den, så er helvetet igang. Blir bare tull. Ser "greit" ut umiddelbart etter lakkering, men tåler ingen ting. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg