Gå til innhold

Startproblem på '95 2,5tdi

Ranger emnet


Remi Sørensen

Anbefalte innlegg

Jeg har en a6 2,5tdi (femmeren) hvor den gule "motorfeil-lampen" ofte blinker når jeg skal starte opp bilen. Som regel rekker det å vente litt eller vri nøkkelen frem og tilbake noen ganger så forsvinner lyset og bilen starter og går som den skal.

Forsøker jeg å starte mens lampen blinker så stopper motoren etter et sekund igjen.

 

Er det noen som har teorier eller gode forslag så blir jeg veldig glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd med en annen (original) nøkkel?

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/280691-bilen-dor-ut-med-engang-jeg-starter-den-hva-feil.html#post2839809

 

Er helt sikkert noen i ditt nærområde som har VAG-COM e.l. som kan ta diagnose for deg, sikkert til en meget lavere pris enn Albjerk ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med startsperre på min A6 i 2009. Fikk da prisoverslag på ca 7000 kr hos Møller for å bytte lesespole og styreenhet for startsperre, som mest sannsynlig hadde løst problemet. Etter hva jeg forsto så fikk en kun "svakt signal" ved diagnose, som kunne være dårlig kontakt, lesespole eller styreenhet. Jeg startet da med det billigste som var å bytte kabelsko til lesespole og styreenhet. Hadde etter dette ingen problem med startsperre i ca et år. Startsperre slår inn en sjelden gang, men vrir noen få ganger på nøkkelen så fungerer det. Da problemene var verst prøvd jeg alle nøklene til bilen, enten så fungerte det med alle eller ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår