Gå til innhold

Audien min sluker olje!...

Ranger emnet


vicdear86

Anbefalte innlegg

Kan noen komme med gode forslag? Jeg kjøpte en audi A4 2004 modell 1,6 l i november og den sluker olje! Sliter med den og virker ikke som om noen har en god peiling på hva det kan være.. Har hatt 2 oljeskift og selv fylt tre flasker iløpet av 12000km.. Ingen synlig oljelekk på bakken.. Håper noen har noen gode tips da jeg desverre har null peiling på bill :confused:

Kjempe fint om noen kan hjelpe! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å si, men siden du sier den ikke lekker/du ikke ser noe på bakken der du har stått parkert så ser jeg egentlig bare for meg to muligheter, enten så lekker den kun ved kjøring, altså når det kommer trykk på systemet. Eller så lekker det olje inn i sylinderne slik at den rett og slett brenner olje.

 

kan evt. være at den lekker ned på eksos eller anen varm plass slik at den fordamper bort, men da skulle du jo ha kjent en lukt som ikke er alt for god...

 

har du sett under bilen/motore da? rent og pent? (tenker da ikke på støv etc, men oljesøl).

 

3flakser=3liter?

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Den lukter forsovet litt altså men igjen så er jeg vant med utrolig gamle biler så jeg er ikke helt sikker på om det er normalt at det kommer "såpass" mye lukt fra en "nyere" bil.. hehe.. Men den har gitt fra seg masse røyk når jeg har kjørt helt frem til jeg tok enda et oljeskift 17.april.. da ga den seg litt med dette..

 

Hmm, nei har forsovet ikke tittet under bilen, som sagt jeg har null peiling og er vell fullstendig håpløs sånn som kanskje de fleste jenter kanskje er med bil =)

 

Ehh, er vel kanskje bare en liter på disse flaskene man kjøper for dyre penger på bensinstasjonene? =)

 

Men er ett rart mønster med dette også ser du.. Oljelampe lyser, jeg peiler olje, ser at det er lite og fyller en god slump av flaska.. Det går nøyaktig en dag med kjøring, lampe lyser igjen, jeg fyller resten og da går det ca en mnd så er det på'n igjen..

 

Samme om jeg kjører mye eller ikke... Ganske frustrerende. Møller Bil har jeg vært i samtale med og de siser at dem ikke vet hva det kan være, bare at jeg bør komme inn, tømme bil for olje, plombere den, fylle på olje, kjøre 1000km og komme inn for å veie olja etter det.

 

Da kunne dem finne ut nøyaktig hvor mye olje den bruker for den nette sum av 6000kr... Men jeg vet jo på forhånd hvor mye den har slukt så det er litt tullete.. ?! Beklager at jeg er så håpløs =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Pal sier, om oljen ikke lekker ut så går den via forbrenningskammerene. Enten har du elendinge ventiltetninger eller så er det lite effekt i oljeskraperingene. På den annen side trenger man ingen motorkunnskaper for å legge seg under bilen og se om det er vått av olje noe sted ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er veldig sant =) Takk for tips! Skal ha den inn på Torsdagen altså, men desverre har jeg mine tvil til det vekstedet da dem ikke har "klart å finne feil" før.. Tror nok bare rett og slett dem ikke har giddi da jeg ikke betaler for det.. Men veldig fint å få innsyn på hva det kan være fra noen andre =) Takk takk for all hjelp =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkuratt samme problemet med min Audi A6 1.8 TQ. Forferdelig irriterende. Møller skulle absolutt skru fra hverandre hele motoren for å finne ut av det, noe jeg ikke er interessert i å betale en hel månedslønn for. Fikk tips fra en Møller-mekaniker om å kjøre oljeskift også bytte til Castrol olje, men det hjalp ikke lenge..poster du resultat etter den har vært på verksted? :) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Ok.. Sånn er situasjonen min nå.. Jeg gadd tilslutt ikke mere.. De på verkstedet sier at det ikke er noe feil fortsatt og grunn til at bilen ryker så mye er gammel olje.. Det er fullstendig BS.

 

Så jeg trakk rett og slett Forbrukerrådet inn i dette her, bilforhandler nektet å svare dem, så jeg gikk videre til Forbrukertvistutvalget. Ettersom jeg vet blir saken avgjort den 16.Oktober. Så da har jeg måtte slite med denne bilen ett helt år...

 

Nå må jeg jo gjennom prosessen og kjøpe meg en ny bil. Noen som kan gi et tips på hva som er en god, familievennelig stasjonsvogn til rundt 150.000.- ?

Litt kjedelig kanskje og måtte forslå en så "kjedelig" bil men er så redd for å ende opp med et nytt tilfelle nå..

 

Setter pris på alle gode råd og forslag=)

 

På forhånd takk fra liten uvitende blondie =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår