4pekatt Skrevet Mai 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2012 Hei! :) Har kiket litt rundt her, og ikke funnet noen ordentlige svar.. Hvordan kan jeg piffe opp motoren min, og få mer effekt/ytelse/dreiemoment? Antar at turbo på motoren min er utelukket.. Desverre? :( Det ble en kort beskrivelse, men det er egentlig bare det jeg er ute etter. Det eneste som er gjort med den (synlig) er at det er koblet luftfilter rett på motoren, slik at det ikke går gjennom luftfilterboksen. Takk på forhånd! :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hemmapro Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Du kan jo chippe den:) Siter Mine biler: - Golf 3 1997 1.6l 101hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 (endret) Chip duger lite på en original sugemotor. Kjøp deg en trimkam, koster ikke allverden (ca 2300 hos Velox Motor) og gir en godt merkbart livligere motor :) I tillegg kan du bytte eksosmanifold og downpipe fra en Golf med dobbel downpipe, dette sammen med en trimkam på 266-276 grader vil du merke godt :) En av kammene under vil gjøre susen :) Velox 266° Meget snill trimkam. Velox 268° Gir intet tap noe sted kontra original kam. Velox 272° Endret Mai 18, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 (endret) Hm.. Hva vil trimkammen gjøre? :) Og hvor masse kan jeg merke disse to endringene? :) EDIT: Vil den med 272 grader slurpe mer bensin? Endret Mai 18, 2012 av 4pekatt Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 En trimkam vil grovt forklart endre åpnings- og lukkingstidspunktet på ventilene, noe som medfører at du får mer moment og mer effekt, akkurat det du er ute etter. Din motor har vel enkel downpipe og er en restriksjon, derfor bør du bytte til dobbel samt tilhørende eksosmanifold. Dette sammen med trimkam vil gi deg en motor som går bedre og bedre der den du har i dag sier takk for seg. Bensinforbruket vil ikke øke om du kjører som i dag, ikke med noen av de kammene, men motoren vil bli mye livligere, derav er det en sjanse for at du endrer noe kjørestil ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Hehe :) Vet du hvor jeg finner en fin downpipe? (Må jeg bytte hele eksosanlegget da?) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 (endret) Bytter det som er foran katalysatoren, med fordel fjernes hele katalysatoren. Sjekk under deler selges her på forumet, er sikkert noen som selger en i deler. Evt sjekk hos nærmeste hogger. Endret Mai 18, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Takktakk :) Er det noen muligheter å få stappet en turbo ned i denne motoren, eller må jeg bytte den for å få benyttet meg av godsakene? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Selvsagt kan du sette turbo på den, men må da kjøre med meget lavt ladetrykk (0.5 bar) om motor skal være original, ellers vil den ta kveld temmelig fort. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Hm.. Hva må oppgraderes da, for å kjøre med høyere ladetrykk? :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 (endret) Først og fremst, andre stempler for å senke kompresjonen.. Videre alt etter hvilket effektnivå du skal legge deg på. Endret Mai 23, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Skjønner at dette blir komplisert og innviklet.. Fins det noen god guide på forumet? Det er noe jeg har meget lyst å ta for meg.. :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Vet ikke, søk etter turbokonvertering. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 Har søkt en del fram og tilbake, uten noe konkrete svar. Men, slik jeg ser det trenger jeg bare bytte stempel, og skifte topplokket til noe sterkere.. Eller er jeg helt på jordet? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 Toppen kan du beholde, evt skifte til en topp med forbrenningskammer i toppen, dette for å senke kompresjonen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.