m4sta Skrevet Mai 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 Skal bytte bremsevesken på passaten aner ikke hvordan og hvilken type annbefales på den ? Hvor mange liter trengst det ? og hvilken annbefaler dere. Prisen spiller ikke noe rolle da jeg ønsker å ha kvalitetsgreier Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 Er ikke så mange typer å velge i, bare forskjellige merker. Dot 4. Trenger ikke mer enn 0,5 liter. Samme hva slags merke du velger, bremsevæske er bremsevæske så lenge det bare er til en vanlig personbil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4sta Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 Sant sant, etter å ha lest fremgangsmåten osv så skal jeg sørge for å få hjelp fra noen som har gjort dette før. Vil ikke risikere bremsesvikt fordi jeg pumpa dem fult med luft :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Kjøp DOT 5.1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 bremsevæske er bremsevæske så lenge det bare er til en vanlig personbil. Ikke helt enig, DOT 3 og 4 er ok, men DOT5 er aggresiv mot gummi og bør ikke brukes på eldre biler, plager med bl.a. ABS har da forekommet. DOT 5.1 kan derimot brukes :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4sta Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Konge! Da stikker jeg på mekonomen og kjøper meg dot5.1 Tusen takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg