Gå til innhold

Mista lappen pga paintball skyting... hvor lenge kan de ta lappen?

Ranger emnet


heisannn

Anbefalte innlegg

Hei. For snart 4 uker siden hadde jeg med meg to kompiser i bilen mens de skjøt på noen skilt mens jeg kjørte.

ble da anmeldt av noen som gikk tur (tok registreringsnummeret på bilen). Måtte ned i avhør samt at førerkortet ble beslaglagt.

Samtykket da beslaget av førerkortet.

Men har ikke hørt et pip fra politiet enda, så lurer på om noen vet ca hvor lenge dem kan ta lappen?

Kanskje jeg bør gå ned å endre beslaget til at jeg ikke samtykker, slik at de har 3 uker på seg til å komme fram til hva straffen blir ?

 

Har også 4 prikker pga krysset dobbel gul sperrelinje, forsvinner disse nå siden jeg har mistet lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den 3 ukers regelen gjelder om du ikke samtykker førerkortbeslaget. Altså om du ikke hører noe innen di 3 ukene så har du faktisk krav på å få igjen førerkortet til saken er behandlet. Di kan ikke gi deg no strengere straff for å ikke samtykke , men derimot kan saken ende opp i retten og du blir belastet for saksomkostninger. Og det med strafferabatt er bare ett triks du bruker for å få deg til å godta beslaget/forelegg osv... politiadvokat thomas kragelund (vestfold politidistrikt) opplyste meg om dette med strafferabbat om at i slike tilfeller så er det ikke så lett å få gitt rabatter da dette går mer på annen kriminalitet. Det likeste er bare å godta å håpe på det beste.

 

Selv så går jeg gjennom samme greia , jeg hørte heller ikke noe fra politiet før det var gått 3mnd. Og ble lovet gull og grønne skoger om jeg samtykket beslaget. Men fikk ikke så mye litt rabatt engang. Sjekket strafferammen med andre distrikt osv og det var tilsvarende det jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om dette stemmer. sa det samme til meg. men endte med at jeg ikke fikk starff. Tror dem bare bruker dette mot den det gjelder!. du vet, Politiet må komme frem til hva som skal gjøres før det har gått 3 uker. klarer dem ikke det, så får du førerkortet igjenn.

men samtykker du beslaget så har dem INGEN stress. samtykker du IKKE så MÅ dem ha saken klar før det har gått 3 uker.

 

Hvis dette ikke stemmer så bare rett på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer dette:) Men nå skal det sies at ikke ALLE har flaks ;P

 

Har ett eksempel på en kompis av meg:

 

125km/t i 80 sone med mye trafikk og uforsvarlige forbikjøringer. ( under prøvetiden )

 

opprinnelig straff : 6mnd + 10.000,- i bot.

 

straff : 6mnd uten førerkort ( bot ble aldri mottat pga en feil fra politiets sin side )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå til retten. men er ikke sikkert(?). er ikke så veldig mye du må ut med om det går videre har jeg hørt.

Har du årsinntekt under kr 246 000 får du fri fri rettshjelp. men greit og få vite hva konsekvenser du vil få. om du må ta teori og oppkjøring opp på ny.og hvor lenge du må ver uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår