Gå til innhold

Bygge G60 motor

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en Golf G60 1.8 8v som jeg har planer om å bygge om til noe litt grommere. tenkte å borre opp til 2.0l, bytte til smidde mahle stempler, slipe og balansere langslagsveiv, råder, porte topp og innsug.

 

Hørte med Cylinder Service og de utførte dette for en grei pris.

Noen som har gjort dette før, eller har noe erfaring innenfor området?

 

Lurer også på hvor man kan få tak i en smidd langslagsveiv?

 

Noen som vet hvor mye hk denne motoren kan tåle/yte?

 

Noen som har noen ideer til hva som bør gjøres når jeg først er ute med motoren?

 

Harald F

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by headdead

Har en Golf G60 1.8 8v som jeg har planer om å bygge om til noe litt grommere. tenkte å borre opp til 2.0l, bytte til smidde mahle stempler, slipe og balansere langslagsveiv, råder, porte topp og innsug.

 

Hørte med Cylinder Service og de utførte dette for en grei pris.

Noen som har gjort dette før, eller har noe erfaring innenfor området?

 

Lurer også på hvor man kan få tak i en smidd langslagsveiv?

 

Noen som vet hvor mye hk denne motoren kan tåle/yte?

 

Noen som har noen ideer til hva som bør gjøres når jeg først er ute med motoren?

 

Harald F

 

Største problemet med G60 er toppen, dvs at den ikke er crossflow. Eksosmanifolden vil hele tiden ligge og varme opp innsugsluften. Skal du bruke så mye penger på en G60 som det du ramser opp er det en del veier som blir gir mer effekt. Tar du topp, stempler og råder fra en tidlig 1,8T passer dette rett over på G60 blokken. Det er noen oljekanaler som må plugges i toppen, men det er alt. Du kan også bruke G60 sprut med annet chip og større dyser. Dette gir over 200 hk på hjula ganske lett.

 

16v Turbo eller G60 er også en mulighet.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår