headdead Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Har en Golf G60 1.8 8v som jeg har planer om å bygge om til noe litt grommere. tenkte å borre opp til 2.0l, bytte til smidde mahle stempler, slipe og balansere langslagsveiv, råder, porte topp og innsug. Hørte med Cylinder Service og de utførte dette for en grei pris. Noen som har gjort dette før, eller har noe erfaring innenfor området? Lurer også på hvor man kan få tak i en smidd langslagsveiv? Noen som vet hvor mye hk denne motoren kan tåle/yte? Noen som har noen ideer til hva som bør gjøres når jeg først er ute med motoren? Harald F Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Vegard her på forumet selger langslagsveiv, den er fra en vw diesel og du får et løft på 95.5mm, jeg skal bruke en slik veiv i 16v turbo motoren min. Hvor mye Hk motoren tåler? den tåler nok ;) G-laderen greier vel ikke å gi nok ladetrykk til å få den motoren til å ta kvelden. Men nå er det vel viktigere å justere motoren riktig, det hjelper jo lite om motoren tåler 400Hk hvis man kjører med for mager blanding. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 polo classic skal nok være mannen angående porting.. ta kontakt me han du... ;) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Vet du hva løftet på en vanlig veif ligger på? Hvis jeg bygger det oppsettet jeg nevnte først, kanskje bytter g-laderen ut med en turbo og får alt justert - tror du den vil tåle ca 300-350hk? Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Den tåler nok 350hk fint med nye stempler og råder, spørs om du får toppen til å flowe såpass. Men dette vil koste like mykje som ein 450hk 16v motor. Igen tvil om kva eg hadde gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet April 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 hørte med KRB Trading, og de skulle ha 16000,- +mva for komplett turbokitt til golfen. det eneste som manglet var slangen fra turboen til intercooleren. turboen skulle levere ca 270 hk, høres dette rimelig ut? noen som har noen tips angående turbo konvertering? Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 greit at turboen leverer nok til 270 hk - men mye mer som må gjøres før du kan ta ut dette. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.