Gå til innhold

Bygge motor

Ranger emnet


headdead

Anbefalte innlegg

Har en Golf G60 1.8 8v som jeg har planer om å bygge om til noe litt grommere. tenkte å borre opp til 2.0l, bytte til smidde mahle stempler, slipe og balansere langslagsveiv, råder, porte topp og innsug.

 

Hørte med Cylinder Service og de utførte dette for en grei pris.

Noen som har gjort dette før, eller har noe erfaring innenfor området?

 

Lurer også på hvor man kan få tak i en smidd langslagsveiv?

 

Noen som vet hvor mye hk denne motoren kan tåle/yte?

 

Noen som har noen ideer til hva som bør gjøres når jeg først er ute med motoren?

 

Harald F

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard her på forumet selger langslagsveiv, den er fra en vw diesel og du får et løft på 95.5mm, jeg skal bruke en slik veiv i 16v turbo motoren min.

 

Hvor mye Hk motoren tåler? den tåler nok ;)

G-laderen greier vel ikke å gi nok ladetrykk til å få den motoren til å ta kvelden.

Men nå er det vel viktigere å justere motoren riktig, det hjelper jo lite om motoren tåler 400Hk hvis man kjører med for mager blanding.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva løftet på en vanlig veif ligger på?

 

Hvis jeg bygger det oppsettet jeg nevnte først, kanskje bytter g-laderen ut med en turbo og får alt justert - tror du den vil tåle ca 300-350hk?

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hørte med KRB Trading, og de skulle ha 16000,- +mva for komplett turbokitt til golfen. det eneste som manglet var slangen fra turboen til intercooleren. turboen skulle levere ca 270 hk, høres dette rimelig ut?

 

noen som har noen tips angående turbo konvertering?

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår