tommyfo Skrevet Mai 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Hei, hva kommer denne dekkslitasjen av? Det er venstre bakdekk som er avbildet, venstre fordekk samme slitasje men i mindre grad, og høyre bakdekk noe slitt på samme måte, innersida på alle dekk. Høyre fordekk er ok... Bilen, som er en 2010 Ford Fucus stv med originalt sportsunderstell, har vært på 4-hjulskontroll, alt ok der. 2,6 bar i dekka. Forhandler mener det er slitasje en må kunne regne med, jeg er uenig men kommer ingen vei... [ATTACH]30253[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Bilen har da kanskje litt negativ camber. Har du lappen med alle talla for 4-hjulskontrollen? Er vanligt at sportsbiler har negativ camber i større eller mindre grad. (berre sjå på tv når det er asfaltløp) Porschen min har negativ camber, men ikkje so mykje da eg ikkje køyrer på bane. Men dekka blir nok mest slitt på innsiden. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Må kjøre litt hardere i svingene da, for å få jevnere slitasje ;) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Mai 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Samme med omega'en, litt mye negativ camber bak orginalt. Så er innsiden av dekket som blir brukt opp... Tatt 4 hjulskontroll på NAF og alle tallene stemte der, så noen biler som bare er sånn. :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyfo Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Noe negativ camber er det, men alle verdier er godt innenfor angitt område. Voldsom slitasje bør ikke komme av dette. Det er mange rundkjøringer her i byen, men det burde jo vise seg i mer slitasje på dekkene på høyre side, ikke venstre som i mitt tilfelle? Faktisk skal vel rundkjøringer slite mest på høyre fremhjul, som er det minst slitte dekket på min bil. (Nevner det bare fordi jeg passerer gjennom rundkjøringer 15-20 ganger daglig.) Det spesielle er jo at det er ikke jevnt slitt rundt hele dekket, men flekkvis noen cm med ekstrem slitasje, noen cm med bare litt slitasje, å sånn fortsetter det rundt hele dekket (ca dobbelt så store flekker med mye slitasje forhold til flekker med lite slitasje) 4-hjulskontrollen sier: Før justering Frem venstre -0°38' høyre -0°40' angitt område -1°57' 0°35' Kryss-camber 0°02' angitt område -1°15' 1°15' Bak venstre -2°00' høyre 1°46' angitt område -2°34' -0°04' Kryss-camber -0°14' angitt område -1°15' 1°15' Etter justering Frem venstre -0°39' høyre -0°39' angitt område -1°57' 0°35' Kryss-camber 0°00' angitt område -1°15' 1°15' Bak venstre -2°00' høyre 1°45' angitt område -2°34' -0°04' Kryss-camber -0°15' angitt område -1°15' 1°15' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Mai 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Mine blir mye mer slitt enn dine.. Og min var orginal før (senka i ettertid), min slet helt inn mot midten av dekket. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Hvis begge hjulene blir slitt på innsiden(utsiden så er det som regel spissingen som er ukorrekt. Hvis bare et hjul blir litt på innsiden / Utsiden er det som regel cambervinkelen som er ukorrekt.. Men siden folk setter på uhorvelige store felger, skamsenker bilene uten å tenke på at dem endrer hele strukturen under bilen så får dem bare ha det så godt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Men siden folk setter på uhorvelige store felger, skamsenker bilene uten å tenke på at dem endrer hele strukturen under bilen så får dem bare ha det så godt :P Har du lest trådstarters innlegg? Han skriver originalt sportsunderstell... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Men sier firhjulskontrolltallene dine noe om spissing? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 segne fjør på stasjonsvogn. opplevd ditta sjøl... nye fjører bak så er man der:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.