Gå til innhold

PArk brake og motorfeil...

Ranger emnet


Jan-Atle

Anbefalte innlegg

Da er det påan igjen..

 

for 2 uker siden måtte jeg skifte dieselpumpe etter at bilen tok kvelden..

 

så ikveld, slår bilen seg vrang igjen..

 

 

Det blinker og lyser i dashbordet..

 

Motor fault - workshop

Hand brake fail - see manual.. (samtidig så står ESP på off, og den kan ikke slåes på igjen)

 

 

Og alt dette ut av svarte forbanna nattet... pluteslig så lyser bilen som et forbanna diskotek..

 

 

Hva faen feiler PASSATER fra 2005 egentlig??

 

Begynner å tro dette er en jævla møkkabil (selv om den er god å kjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som sier det ikke er mye feil på passater, kan ikke dere svare? :D

 

Til saken, mål ladespenninga på bilen. Defekte børster i dynamo kan gi rare feilmeldinger og lamper som lyser. Rart, men sant.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfeil er nok sikkert feil med lambdasonde o.l

Har også skiftet flere brytere til det elektriske håndbrekket så bryteren er sansynligvis defekt. Du må få lest ut feilkoder.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfeil er nok sikkert feil med lambdasonde o.l

Har også skiftet flere brytere til det elektriske håndbrekket så bryteren er sansynligvis defekt. Du må få lest ut feilkoder.

 

Nå har ikke jeg akkurat anledning til å lese ut feilkoder..

 

Det virker som om for hver jævla lille ting som skjer med denne møkkabilen så må jeg ned på Møller og betale en liten formue hver gang. Og når dette skjer annenhver uke så er det nummeret før jeg lager spiker av hele forbanna blikkboksa og heller betaler med glede på noe jeg ikke har lenger, men som jeg også ikke trenger reparere så forbanna ofte..

 

helt utrolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status idag:

 

Kun lampen for "feil på elektronisk parkbrems" som lyser... men parkbremsen fungerer fint..

 

 

edit: da jeg starta bilen igjen, var alle varsellysa av igjen. Gikk ikke mange minuttene for motorfeillampa og parkbrems lampa kom på igjen og bilen mista all kraften..... Stoppe i enm busslomme, skru av motoren og kjøre videre

 

Da var det kun parkbremslampa som lyste..

 

 

må vel ha hele møkkabilen inn på reprasjon igjen.... fantastisk merke må jeg si..

Endret av Jan-Atle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår