Gå til innhold

Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

Hei! Da er det høyst på tide at jeg oppretter prosjekttråd, jeg fikk nyss om en Golf mk2 GTI (3 dørs) som stod litt bortfor der jeg bor, bilen var opp rustet og ikke noe å ta vare på fikk jeg høre, motoren var i grei stand da det kun var fordeleren/sensoren som måtte byttes for å den til å brumme igjen. Planen var å ta motor, drivverk og understell og sette over i bilcrossbilen. Jeg hentet bilen hjem, inspiserte den og ble altfor glad i den til å kjøre den på huggern.

 

Var mye gjennomgående rust i dørken, hjulbuer/kanaler, og litt i indre dørkanal, jeg hev meg i sveising med god hjelp fra min bror (han har tråd om sin Granada V8 her på forumet), og jeg har til nå gjort meg ferdig med all rustsveising i bærende elementer.

Bilens lakk er så som så, litt matt og flekker med overflaterust, det satt i recaroseter i relativt god stand som jeg fikk kjøpt for 1500,'!! Makan til røverkjøp.

 

Pansret var bulket i ene hjørnet, kjøpte nytt fra huggern, men pansret ville ikke ligge rett i forhold til skjermer, det viste seg at bilen har fått seg en smell, og innerskjermen er trykket inn og ned, retting påbegynt!

 

 

Begynner tråden ganske sent i prosjektet, men bedre sent enn aldri. Skal liste opp hva som er gjort/skal gjøres osv.

 

Dette er gjort:

Rustsveising i bærende elementer

Reparert diverse elektriske feil (Lagt opp nye ledninger her og der)

Renset interiør

Byttet panser (Det forrige var bulket i et hjørne.

Nye høytalerledninger og ny cdspiller.

Tectylert understell

Lakkert opp grill

Plastsveiset og limt bakfanger og framfanger

Pusset ned og lakkert stålfanger fremme

Montert nye bremserørsklips (Ikke kjøp fra Biltema! Det har nemlig jeg gjort)

Lagt ny plast i dørene

Malt dørken med 2-komponents epoxy primer

Fjernet "rustfeller" i hjulbuene bak mens jeg holdte på med rustsveising i samme området.

Lakkert toppdeksel

Montert i sportsratt

Fjernet emblemer bak

Fjernet klistermerker fra vinduer + gamle limrester

Lagt ny asfalt innvendig

 

Fremtidige planer: (Her snakker jeg 6 mnd ++)

Emblem fri grill

Trimkam av type kvass

Hellakkering av bil

15" Alufelger og lavprofil dekk (kommer om ikke så lenge, håper jeg)

90 Dører (Muligens)

Få reparert småfeil på recarosetene

Bygge nytt anlegg

Greinrør

Bytte ut eksosanlegg hele veien

Fjerne visker bak

Sotede lykter framme

Grøftelys fremme

Polyforinger

Coilovers

osv osv, er mye :)

 

Bilen så vel slik ut en gang i tiden, bortsett fra de de doble lyktene.

[ATTACH]29949[/ATTACH]

post-57092-13804854106132_thumb.jpg

Endret av Girebirger
æ, ø og å ser ut som romertall fra gamle sovjet! :@

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre kvelder ble det også idag en god økt i garasjen, fikk rettet høyre innerskjerm det jeg klarte, og skrudde ihop fronten igjen. Fikk ikke pansret så rett som jeg ville ha det, i forhold til skjermer, men det får være godt nok. Kom også en kompis på besøk som vanlig :)

IMG_4769.jpg

IMG_4771.jpg" alt="IMG_4771.jpg">

IMG_4772.jpg" alt="IMG_4772.jpg">

IMG_4777.jpg" alt="IMG_4777.jpg">

IMG_4783.jpg" alt="IMG_4783.jpg">

IMG_4784.jpg" alt="IMG_4784.jpg">

IMG_4785.jpg" alt="IMG_4785.jpg">

Endret av Girebirger
Skriveleif

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais! ;)

Ja da har jeg uheldigvis funnet ut at Golfen ikke er tett likevel, etter flere døgn med sludd og regn. Plasten i nerkant var nok ikke helt tett, fuget jo hele plasten med Tec7, men fant ut idag når jeg demonterte dørtrekk, at den ikke festet skikkelig til plasten jeg brukte. Skrapte da av all tec7, renset med "Label Off" Fra biltema, og la kun elefantteip, da jeg håper på at dette vil bli bedre, vannet har runnet inn under dørktrekket, så vet ikke om jeg må ta det av for å få tørket opp alt, og fortrenge all fukt. Dette er jo tips nr. 1 til rust i dørken!

Har også begynt å montere interiør.

IMG_4808.jpg

Fuktskader i dørtrekk

 

IMG_4809.jpg

 

IMG_4810.jpg

 

IMG_4811.jpg

 

IMG_4812.jpg

 

IMG_4813.jpg

 

IMG_4814.jpg

 

IMG_4807.jpg

Håper det er tett nå!

Endret av Girebirger

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er russetiden over og jeg skal starte opp igjen, har også en bilcrossbil som snart skal være ferdig til begynnelsen av Juni, så blir litt jobbing med begge deler. Har fått interiøret på plass og fått dørene tette. Kommer bilder senere! Snakkes ;)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heihei!

Etter å ha stresset, klødd seg i hodet, skrudd, justert, feilsøkt, justert, sjekket, prøvekjørt osv ble bc-bilen endelig klar da vi fant feilen sendt fredags kveld da vi skulle dra på løp. Nå som den er ferdig kan jeg endelig igjen begynne å jobbe med GTI'en igjen.

SDC10021.jpg

Idag så jeg fattern hadde leid en maskin for å rense interiør osv med, så jeg hev meg til å rense recaro-interiøret istede for å bruke den sprayskummen jeg hadde kjøpt på biltema. Resultatet ble ganske bra, da vannet som jeg sugde opp av setene var ganske mørkt. Ellers har jeg kjøpt inn Rubbing som jeg skal polere bilen med, og få tilbake den fine rødfargen igjen. Har også kjøpt rubbing, den kjøpte jeg på Europris :o Med så dog ut til at dette var skikkelig saker.

Har også kjøpt et sett med 15" Alufelger, synes de kledde bilen veldig bra!

Har satt meg en deadline til begynnelsen av Juli da bilen skal stå klar med skilter, så etter stroppekurset er ferdig på fredag, så skal jeg hive meg rundt.

Vel, så over til det viktigste :)

IMG_5385.jpg

Rubbing, skulle visstnok ikke brukes på metalliclakk :)

 

IMG_5389.jpg

Rensemaskin

 

IMG_5390.jpg

 

IMG_5391.jpg

 

IMG_5392.jpg

 

IMG_5393.jpg

 

IMG_5394.jpg

 

IMG_5395.jpg

 

IMG_5396.jpg

 

IMG_5397.jpg

 

IMG_5398.jpg

Finn en feil! :)

 

IMG_5399.jpg

Skittent? Jepp!

Endret av Girebirger
Skriveleif

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår