Gå til innhold

Audi S4 - Godt kjøp?

Ranger emnet


Flawless

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bil om ikke alt for lenge. Skal ha den i minst 7 år. Har sett en del på Audi S4 1999 med ikke alt for lang kjørelengde, men det jeg lurer på er om det er å forvente at den må mye på verksted de neste årene. Hva er ofte feil med disse bilene og er de dyre å holde på veien?

 

Har tenkt lenge på Audi S4 siden min bror har lidd av sykdom i mange år og det hadde vært moro med en sjikkelig bil med ordentlig bunndrag. Har hatt en Audi 200 før og den var super.

 

Penger for kjøp og forsikring er ikke et problem, men er jo ikke særlig moro om den skulle ryke hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste vanlige svakhet er vel værearmer i forstillinga. Må gjerne bytte noen av de i bilens levetid.

Oljesilen på 1.8T motoren blir av og til tett og må renses eller byttes.

2.5D motoren bør helst unngås.

 

-

 

Han spurte om S4 ikke A4 ;) Trodde ikke 1.8T kom i S4, visste heller ikke at S4 ble levert med 2.5 diesel ;) hehe

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spurte om S4 ikke A4 ;) Trodde ikke 1.8T kom i S4, visste heller ikke at S4 ble levert med 2.5 diesel ;) hehe

 

Vi gjør så godt vi kan Bwana og jeg, men av og til får vi ikke med oss all teksten før behovet for å svare tar overhånd, noe vi gjør i beste mening og intensjon :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier 99mod, men ikke noe om preface/facelift...så går utifra at du tenker på siste utgaven før facelift?

har egentlig ikke noe peiling på s4:P men er vel sånn at eksosmanifoilen på prefacelift ikke er den beste, har en dendens til å begynne og flasse på innsiden, som ender med gåen turbo. Manifoilen på facelift skal derimot være bedre/ikke ha dette problemet. (mener jeg å ha lest...(?))

 

tar et kjempestort forbehold om feil her, da jeg overhode ikke er sikker, men mener å ha lest dette...det jeg derimot er (nesten) sikker på er at jeg har lest noe om eksosmanifoilen på s4, pre vs face.

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår