Escape Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Må bytte kassa på bilen til guttungen, og fikk tak i en brukt. Men, jeg har blitt fortalt at man bør skifte simringen der stangen til girskifteren går inn. Simringen er kjøpt, men når jeg undersøker kassa så ser det ut til at den må splittes for å bytte simringen. Er det riktig observert, eller bør man klare å få den ut på annen måte ? Tips/erfaringer mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Jeg pleier å borre små hull i den gamle tetningsringen, skru inn skruer og dra den ut etter skruene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escape Skrevet April 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Jeg pleier å borre små hull i den gamle tetningsringen, skru inn skruer og dra den ut etter skruene. Høres risikabelt ut, virker det hver gang ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Bruker bare en flattrekker å vipper den ut jeg. Fort gjort. Passe på å ikke lage grader i shalteakselen og godset rundt da.. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Ja, det går sikkert fint på tetningen rundt gearakselen da den ikke har metallkjerne (mener jeg å huske). Tetningsringer på kam og veiv har metallkjerne, der borrer jeg alltid hull og bruker skruer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escape Skrevet April 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Den nye simringen har metallkjerne ser jeg. Jeg tror jeg skal prøve med en flattrekker først. Simringen ligger vel mot et sete slik at den ikke forsvinner inn i kassa ???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escape Skrevet April 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Takk for tips, det gikk smertefritt med en flat skrutrekker. Brukte et rør som passet utenpå stangen til shalteren for å banke på plass den nye. Det var nok en lekkasje ja....det kom ut under en halv liter olje når jeg tømte kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg