Gå til innhold

Escape

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Escape

  • Bursdag 09/26/1959

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    MINI ONE 2002

Contact Methods

  • Bosted
    Bærum

Escape's Achievements

  1. Noen som vet hvor jeg finner koblingsskjema for sentrallåsbryter (venstre dør) til en Polo 1990 ? Jeg måtte kutte alle ledningene pga. brann, og nå vet jeg ikke hvilken ledning som skal hvor på den nye bryteren.
  2. Pga. overledning og nedsmelting måtte jeg bytte knappene til vindusheisene og sentrallåsen som sitter på førerdøren. Problemet at det virker fremdeles ikke selv om det er lys i bryterne. Når jeg bruker knappen til vindusheisen på høyre dør så virker høyre vindusheis, altså det er ikke noe galt med vindusmotor (ihvertfall på høyre side) Alle sikringer er sjekket. Ledninger i døren ser hele ut. Kontakten mellom ledningssett i dør og inn til karrosseri er hel og fri for korrosjon. Er det noe som må re-settes, og hvordan gjør jeg evt. det ? Håper noen der ute kan hjelpe meg.
  3. Skal skifte klosser og skiver bak. Fikk ikke presset tilbake støpselet, og oppdaget etterhvert at det sitter på en gjenget stang inne i caliper. Man må altså skru stempelet inn for å få plass til de nye klossene. Det er 4 hull i ytterkat stempel. Her er det antakeligvis meningen å bruke et spesialverktøy. Jeg forstod altså etterhvert at stempelet kan skrues. Jeg skrudde likegodt hele stempelet ut før hemmeligheten ble avdekket. Nå er spørsmålet hvordan jeg justerer det hele. Sliter litt med å få inn stempelet igjen, men regner med at det ordner seg når lyset blir bedre i morgen og jeg klarer å sentrere stempelet inn mot det gjengede jernet. Når stempelet er på plas må jeg selvsagt skru det så langt inn at klossene får plass. Men så ! Hva gjør jeg for å få justert det riktig ?
  4. Takk for tips, det gikk smertefritt med en flat skrutrekker. Brukte et rør som passet utenpå stangen til shalteren for å banke på plass den nye. Det var nok en lekkasje ja....det kom ut under en halv liter olje når jeg tømte kassa.
  5. Den nye simringen har metallkjerne ser jeg. Jeg tror jeg skal prøve med en flattrekker først. Simringen ligger vel mot et sete slik at den ikke forsvinner inn i kassa ????
  6. Høres risikabelt ut, virker det hver gang ?
  7. Må bytte kassa på bilen til guttungen, og fikk tak i en brukt. Men, jeg har blitt fortalt at man bør skifte simringen der stangen til girskifteren går inn. Simringen er kjøpt, men når jeg undersøker kassa så ser det ut til at den må splittes for å bytte simringen. Er det riktig observert, eller bør man klare å få den ut på annen måte ? Tips/erfaringer mottas med takk
  8. Ja, men jeg sparte 450,- på min løsning. Noen skal ha rundt 1500,- for en canbus konverter.
  9. Fant det ut selv. Det er bare CanBus signaler utenom jord og konstant pluss i ledningssettet til radioen. Jeg brukte heller ACC fra sigarettenneren.
  10. Har noen et koblingsskjema for tenningslåsen på en mini one, alternativt hvet hvilken ledning som er ACC (leverer konstant 12V med tenning på) ?
  11. Har kjøpt ny stereo til mini'en. Kjøpte en universal overgang på bilteme. Høytalerkablene var pre-koblet, men resten måtte jeg plugge inn selv. Jeg fant greit minus og permanent pluss. Målte meg frem til hvilken pinne som fikk pluss når tenningen var på, og koblet til den. Men, når jeg setter på spenningen blinker det 4 ganger i displayet, så lyser det konstant en periode (ca 2 sek) så blinker den 4 ganger igjen. Blinkingen og "hvileperioden" er helt konstant, så det er ikke snakk om dårlig kontakt. Når jeg kobler begge +-kablene til permanent spenning så virker radioen normalt. Noen tips ? En ting til: skal det være slik at det skurrer i høytalerne ved litt pådrag når jeg spiller noen skiver men ikke med andre ? Jeg har brukt mye tid på å justere fader (de fremre tåler ikke mye), bassnivå, treble, mellomtone etc.
  12. Kisen hadde rett. Det var "kuleleddet" på rattstammen. Kikket på den slitte delen, og den beveget seg fint den ene veien, men den andre var det som om den måtte forbi et hakk el.
  13. Kona var innom Stenshagen bil i dag, og de mente det var et kuleledd som var slitt. Servoen går så det er det ikke. Men, man skal aldri sende kona på slike verkstedsbesøk. Kisen sa rett ut at "vi begynner med å skifte den så ser vi det an" Jeg skal ringe han i morgen å spørre om han setter tilbake den gamle hvis det ikke er den.
  14. Minien er gradvis blitt "rar" på styringa. Den er tung på rattet når jeg påbegynner en sving. Når jeg kjører rett frem virker det som om det er slark i styringa. Man får ikke småjustert kjøreretning uten å svinge en del på rattet. Kanskje servopumpa, servoolje, mellomaksel, hjullager ????
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår