Gå til innhold

Witch sin Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage min egen tråd, slik at jeg kan få tips og hjelp her, og laste opp bilder og ting som blir gjort med min bil.

Så dette blir Witch sin Stratus tråd, og tar imot tips og råd med stor takk :)

 

Jeg fikk lappen i mai 2011 (litt sent som 23-åring, menmen) og kjøpte min aller første bil i slutten av mai 2011.

En Chrysler Stratus LX, 2000-modell, 2,0l. Og kanskje det mest utrolige, kun kjørt 97 000!

[ATTACH]29679[/ATTACH]

 

Veldig fornøyd :)

 

Som alle "nye" biler, skjer det alltid noe uventet de første dagene, og jammen var jeg "in for a big surprise".

Dagen etter kjøpet skulle jeg kjøre min egen bil til jobb. Klokka var 5 om morran, men jeg var drit glad og happy.

Setter meg i bilen og kjører av sted. Etter 2 minutters kjøring svinger jeg inn på grusveien som skal ta meg til hovedveien og til Gardermoen.

Og plutselig synker km/t-pila fra 50km/t til 0.... mens jeg kjørte. Jeg skjønte ingenting. Prøvde og stoppe og starte på nytt. Nå ville den kun kjøre i 2.gir (automat). Jeg blir fortvilet og stressa og ringer samboer. Han sier jeg skal kjøre rolig til jobb, men jeg måtte fylle bensin først.

Det tok meg 20 minutter å komme meg bort til nærmeste stasjon, siden jeg kun kjørte i 30-40km/t.

Skrur av bilen, åpner bensinlokket og stapper slangen inn. Og så ser jeg det begynner å dryppe bensin under bilen.....

Trekker ut slangen og titter under bilen. og HELE bensinrøret har løsna og sitter ikke lenger fast i karosseriet.

 

Etter mye tårer og tid kom jeg meg hjem igjen (dro ikke på jobb), og ringte en god kompis som kan mere om bil enn meg.

In the end stripa vi fast bensinrøret igjen, og festa den i tillegg med litt flytende silikon (siden en ny hadde kosta 5000). Og den sitter som et skudd. heheheh.

Feilen med gir, og speedmoteret var kun 2 hastighetsmålere, som vi fikk kjøpt nye for 500 kroner.

 

Allikevel, dette ødela ferien min siden vi ikke fikk fiksa dette før vi dro på ferien, og jeg trodde jeg hadde kjøpt katta i sekken.... Men så viser deg seg å være en kanon bil og det er utrolig lite galt på den :)

 

I ettertid har jeg bytta frontlykter, da de gamle dogga og var skikkelig stygge (så om noen vil ha, så har jeg begge orginale lyktene uten sånn oransj på sidene)

Har satt på "Satan" og "witch" bakpå bilen der det pleier å stå stratus (det er mitt og min samboer kallenavn), og der det står LX, bak sidedørene, står det nå "666". hehehehhe.

Har også brukt tipsene til "stratus97" og satt sideview led-strips under lyktene. menneh, skulle det være no sånn motstand-greier på dem? håper noen kan tipse meg her, og kanskje linke til det jeg trenger?

 

Har også satt inn egen stereo (kenwood), og skal sette inn nye diskanter(på dashboardet) og mellomtone (i døra). Noen som har tips her? Hvordan kommer jeg til de som allerede sitter foran og i dørene? må jeg ta av "alt"? Plast og sånn, for får ikke opp gitteret uten å ta av resten, eller?

 

Her kommer noen flere bilder:

[ATTACH]29680[/ATTACH][ATTACH]29681[/ATTACH][ATTACH]29682[/ATTACH]

 

Som sagt, hjelp og tips tas imot med stor takk.

 

*witch*

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå holder jeg på å bytte spiller i bilen. Har også satt inn en aktiv bass. Skal også sette inn Focal Access mellomtone i døra og diskant på dashboardet. Har nå tatt av gitteret i døra, og focalene passer inn men burde jeg lage nye hull til å skru den fast eller burde jeg lime??

Eller har dere andre tips? Det er 6,5".

Har dere også noen forslag til hvor jeg skal delefilterene?

 

Håper dere kan hjelpe meg her.

 

*Witch*

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,5" er orginalt på Stratus, så de passer rett inn uten å lage nye hull.. ;)

 

Jeg festa delefiltrene på baksiden av dørtrekket, rett under hullet til 6,5" med dobbelsidig teip. Men kommer an på hvor stort delefilteret ditt er, for hvis det er for høyt så tar det borti ruta.

 

Ellers så er det plass i "sparkepanelet" på begge sider, det dekslet som er helt nede under dashbord begge sider.

 

Hvis du skal ha sub baki bagasjen, så fjerner du 6x9'ene i hattehylla. Da får du mye penere lyd + mer trøkk inn. Du fjerner den ved å vippe fram seteryggen å ta ut sitteputta. Så er det en skrue som holder sideputene på hver side og de bare vippes ut etterpå. Trekket til hattehylla er festa i listen som går rundt åpningen til bagasjen etter ryggen er vippet fram. Så er det bare til å skru de ut og montere alt sammen igjen :)

 

På de LED lysene er det allerede nok motstand, så trenger ikke noe mer :) Bare til å koble de på, enten med egen bryter eller på Parklys/grøftelys.

 

Et tips er vel ny grill :) Hvis du søker på ebay.com etter "Chrysler Cirrus grille chrome" så dukker denne opp:

 

$(KGrHqZHJBQE8+mGvRSDBPSMH7mNjQ~~60_12.JPG

 

Ser da sånt ut:

 

33692250010_large.jpg

 

 

Så spørs det vel egentlig hva du har lyst å gjøre med bilen.. Er veldig mye knask på Ebay.com. Søk på Dodge Stratus så finner du deler som passer din bil, er noen av Chrysler cirrus delene som ikke passer :)

 

Denne siden her er også å anbefale, masse masse kult til stratus: http://andysautosport.com/dodge/1995_2000_stratus/

 

Pen bil :) Bare til å spør hvis du lurer på noe...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig fet grill ja, hmmm, mon tro om jeg skal prøve å sette inn en cirrus grill der ja. Hadde blitt kult :)

Hmm, angående 6,5" i døra, de orginale er jo festa med 3 skruer, men de nye (focal access) har ikke skruer så lang ut som de orginale. Om du skjønner? Så jeg får ikke brukt de samme hullene. Burde jeg kjøpe klips med gjenger og bruke syl til å lage nye hul, eller kanskje en kryssfinèr-plate?

Forresten så var det et bra tips det der med hattehylla. Det sal jeg se på. Har satt inn en liten søt aktiv basskasse for nå, jeg er ikke avhengig av masse dunk, hører for det meste på symfonisk black-metal. så for meg er musikk-klerhet kanskje det viktigste :)

Tusen takk for tips og slikt.

 

*witch*

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da ville jeg fått tak i noen mdf ringer og festa i stålet i døra. Får å så feste de nye høytallerne på.. Det som elementet blir festa i må være mest mulig dødt og stivt, da blir lyden mye bedre. Så ville jeg anbefalt deg å få festet litt demping i dørene hvis du liker klar lyd..

 

En forsterker på frontsettet er også et must da.. hvilken cd-spiller har du kjøpt? Kan anbefale Pioneer, Alpine og Kenwood de har alle gode justerings muligheter og god kvalitet :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mdf-ringer ja. var ikke klar over at det fantes noe sånt, men får ta å bestille meg noen /kjøpe noen på mandag :)

Skal de mdf-ringene limes på plasten der den andre høytaleren var skrudd fast eller? (ja, jeg er litt grønn på det her...)

 

Jeg har en Kenwood spiller, ganske fornøyd med alle instillingene på den.

Planen er å fikse forsterker etterhvert.

 

Her kommer noen bilder av dør, ny og orginal høytaler (som ikke er montert enda, altså)

Og et bilde i den, akkurat nå, litt rotete bilen.

 

[ATTACH]29725[/ATTACH][ATTACH]29726[/ATTACH][ATTACH]29727[/ATTACH][ATTACH]29728[/ATTACH]

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å fest de med vanlige skruer rett i plasten der du :)

 

det jeg gjorde i min, blir endel kutting osv får å få de mdf ringene til å passe :) så ta drill å skru rett i plasten :)

 

bilder av min dør med Hertz kompsett:

 

DSC01491.jpg

 

DSC01492.jpg

 

Å plassering av diskantene.. (strammet opp den høytaller kabelen etterhvert.)

 

DSC00010.jpg

 

 

Ellers så kan jeg jo tipse om at sotete baklykter er ganske pent på Stratus :) Hadde det på min:

 

25032011609.jpg

 

25032011610.jpg

 

Bilde av resten av bilen :P

 

25032011606.jpg

25032011607.jpg

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, se der ja. Jeg bestilte nå nettopp no fra ebay som jeg tenkte å teste ut:http://www.ebay.com/itm/200645230636?item=200645230636&viewitem=&sspagename=ADME:L:OC:US:3160&vxp=mtr#ht_4723wt_955

 

Det er en adapter så du skrur i orinal-festene til fronthøytaleren, så kan man bare bruke de spora man vil. Skal laste opp bilder og informere om det er vellykket eller ikke :)

 

Sote baklyktene ja. Vi får se om jeg skal gjøre det. Har planer om å sette fjernlys bak grillen slik stratus97 har gjort, men skal fikse ferdig anlegget først.

Har også nye diskanter som skal in foran. Ser du valgte å plassere dine oppå, og ikke nedi der orginalene er? Er det fordi det er et jævla knot å komme til, eller bare fordi det var greiest sånn?

Vurderer selv å bytte de ut med de orginale, om jeg får til det :)

 

 

*Witch*

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt de der pågrunn av lyden, de skal rettes ca mot taket over baksete for å få best mulig lydbilde :)

 

Så grei ut den adapteren der... men litt bortkasta penger når du bare kan skru de rett i plasten ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å sjekke ut når jeg kommer skikkelig igang og se når jeg synes lyden blir best, heheheh.

Synes plasten virka så forferdelig skjør, og tynn, ble bare 150,- med frakt da, så så ille var det ikke. Hadde jeg brukt mdf-ring hadde jeg måttet kjøpt det også. weee. gleder meg til å få ordentlig lyd i bilen :)

Si ifra om noen trenger orginal-høytalerne, både de i døra og diskantene. Har også orginal-spilleren og orginale lykter for de som vil ha :)

 

*witch*

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, hehe. da var du smartere enn meg. for det har ikke jeg gjort. men klarer nok å bygge ut 0,5 cm, så gjør det susen ;)

Har aldri hatt interesse av å skru bil, men synes det er utrolig morsomt nå, siden jeg har min egen og kan gjøre som jeg vil :D

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår