Gå til innhold

Bjarte87: Bmw E30 S38b38 m5 Banebilen (drifting)

Ranger emnet


bjarte87

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg for ei god stund sio ein godt påbegynt grom e30.var bygd om til 325, og mye bra hjulstillingsdeler. Ganske sprek 2,5 som gjekk betre en vanlige "trimma" 325,er. Men etter litt "sikksakk" kjøring og noen mnd fant eg ut eg uansett måtte få trykk på denna motoren sku da ve nok hjullspinn... Så valget var turbodeler og bygge alt sjølv for ca 40t, kjøpe noko halvferdigt og klart, eller sette i noko vilt.. Valget landa på da grommaste Bmw egentli lagde av M motor og mulighet for og hente ut meir m eller uten trykk. 3,6 eller 3,8 l. Eg kom øve ein bekjent "familie kjent" innen div motorsport og RallyCross, som hadde ein 3,8 l m5 motor (340 hk org) og det mesta tilpassa til e30 han skulle selga. Han skulle ha seg endå grommare motor i e30,n sin;-) Så kjøpte heller skikkelig bmw motor med mye suge hk.

 

Er heldig og kjenner ein som har dreve eiget "chip" firma, og kan enormt masse om hjerner/programering/justeringer osv. Og han har gjort det meste som er mulig med tanke på effekt utak osv. Håpte og få di 373,2 hk ein lese om på nette. men går godt nok som den er for min del. Meir vant med 200 hk og hardt arbeid en 340 hk fra denne grom motoren:)

 

Planen va og lakka bilen opp igjen , men pga for mange farger,for liten tid og for brukens skyld venter eg nok med det til etter sesongen..

Står igjen litt arbeid, men begynner bli ganske bra..

 

Bilder seie meir en 1000 ord:

 

[ATTACH]29655[/ATTACH]

[ATTACH]29656[/ATTACH]

[ATTACH]29657[/ATTACH]

[ATTACH]29658[/ATTACH]

[ATTACH]29664[/ATTACH]

Endret av bjarte87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vanskelig og legga ut bilde i kveld ser eg.. Prøve igjen i måro:) Komt ganske langt med motor bytte og div.. Så får sjå når eg klare legga ut fleire bilder:-)

 

Mvh

 

[ATTACH]29665[/ATTACH]

[ATTACH]29666[/ATTACH]

[ATTACH]29667[/ATTACH]

[ATTACH]29668[/ATTACH]

[ATTACH]29669[/ATTACH]

Endret av bjarte87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette ja! Kommer til å følge med videre her.

Det eneste jeg har å utsette er dialekten. Hvis jeg ikke husker helt feil, så står det vel skrevet i reglene at man skal skrive på bokmål?

Jah, og ellers oppføreseg som folk mot andre ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal bli ganske bra til slutt :-)

 

Blir for dumt og kreve noe sånt som at ting skal vere bokmålrelatert, og at ein må skrive andreledes en det ein er opplert heile livet.. Me har alle lært det andre "språket" på skulen... Og er hvertfall ikkje vanskelig og lese i forhold til dei som faktisk skriver sån di snakker.... Men industribygder kan ofte ha spesiel dialekt /snakke mål, så får nok ein god del bokmål innimellom her;-)

 

Får ikkje lagt ut bilder, noen typiske feil som kan vere grunnen? :/

 

Mvh

Endret av bjarte87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg skikkelig trekkbil for ei stund siden. Kjempe "lastebil" osv det. Men enormt mye rust på dei og ikkje spes god på langturer...

[ATTACH]29751[/ATTACH]

Så solgte denne då eg kom over eit bra tilbud på ein pajero i bra stand.

[ATTACH]29753[/ATTACH]

 

Her er motoren kommet inn:-)

[ATTACH]29754[/ATTACH]

[ATTACH]29755[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]29756[/ATTACH]

 

[ATTACH]29757[/ATTACH]

Ekstremt liten plass.. Derfor eg bruker "knallharde" motor og gear fester.

[ATTACH]29758[/ATTACH]

Har sveist og limt bunnbannen pga skader fra frogje eiger. Noko drit og sveisa i pga magnesium innholdet og div andre "avfallstoffer" i aluen. Mye sprikking og lever når det får varme. Derfor hatt på stålepoxy over.

[ATTACH]29759[/ATTACH]

Påbegynt eksos fra manifoil. Ikkje ferdig planlagt resten, enten 2x2,25" evt kun overgang til 3" resten...

Endret av bjarte87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:-) Den faren er eg villig til og tørre prøve;-) Hehe. Ja må få til finest og råest mulig sekser lyd. Er jo Heilt rå lyd fra motor om ein gjør eksos delen riktig:-)

 

Har gjort ein god del meir, og fekk deler frå Gsbildeler i går, så fått montert det meste under. Venter på Bensinpumpe,luftfilter og div småting fra Torshov. Så skal den snart heim frå jobben for og ta resten der. Lakk jobben og det kosmetiske blir nok satt på vent til ut i sesongen/etter sesongen pga liten tid:/ Bilder kjem seinare i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår