steinit Skrevet April 15, 2012 Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 Må bytte stabstag h forran på min Golf. Fikk mange gode råd her i forb m andre ting som jeg måtte gjøre på den.... Derfor satser jeg på at noen her kan dette også;) Uansett...må som sagt bytte "kula/leddet på stabstaget" h f. Rimelig slarke og gjør til at den vandrer så inn i h.... på veien. Men hvordan i all verden får jeg den gamle av? Skrur av mutterer, men kan man banke leddet opp da? Eller er det noe annet man gjør? Har stjælt et bilde fra forumet her for å illustrere hvilken jeg mener da jeg er litt dårlig til å forklare osv.. Kort fortalt: Hvordan bytter jeg dette og hvem kan ha? Mvh Stein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 15, 2012 Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 Det er vel endeleddet på styrestaget du har bilde av. For å bytte det ytre endeleddet, må du løsne låsemuttera, og skru av det ytre endeleddet. La låsemutttera være i samme posisjon - ikke skru den ut eller inn, så blir lengden uendret når du setter på det nye, slik at ikke spissinga blir gal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinit Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Jess!! Der var det noen med peiling vet du. Men da har jeg et spmål til... Når jeg skal skru av endeleddet fra selve staget, kan jeg bruke bra med makt da uten at det går ut over staget? Har satt seg litt kan man si.. Da blir det handlet ENDELEDD idag. Takker takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Når kontramutteren er løsnet kan man bruke makt ja. Bruk egnet verktøy til å holde igjen styrestaget samtidig som du skrur av endeleddet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg