Gå til innhold

problemer med 2 forsterkere

Ranger emnet


volvo2401990

Anbefalte innlegg

Har et problem med forsterkerene mine. som er en stykk 4 kanals fra ground zero og en monoblokk også fra ground zero, problemet er at de funker hver for seg. monoblokken driver 2 stykk 10" subber og 4 kanals driver for øyeblikket bare 2 høyttalere i hattehyllen. jeg har koblet de på forsterker utgangene på cd spilleren og monoblokken fungerte helt til jeg koblet til høyttalere på 4 kanals forsterkeren. da sluttet den og spille samt høyttalerne jeg hadde koblet til i dørene framme som er koblet rett på spilleren som for øvrig er en boss type dvd. Men når jeg kobla ifra høyttalerne på 4 kanals forsterkeren så begynte suben + høyttalerne framme og spille igjen. Og når det bare er hattehylle høyttalerne som spiller kommer det også ganske mye støy i form av susing. virker som om spilleren ikke takler og kjøre 2 forsterkere på en gang? eller at det er noe galt med 4 kanals forsterkeren ettersom det kommer en del støy når den er på. har ikke så mye peiling på annlegg så håper noen her kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monoblokken er av denne typen http://www.groundzeroaudio.co.uk/GZTA%202.500TX.html og 4 kanals er av denne typen http://www.groundzeroaudio.co.uk/GZHA%205125XII.html. bilen er en volvo 240 :P så jeg tipper dynamoen ikke er no å skryte av og batteriet er vel på 75 Ah eller noe og er relativt slitent, sikkert fra da bilen var ny :P. kablene som jeg bruker til høyttalerne i hattehylla er på 2.5 kvadrat og fra forsterkerne til spilleren bruker jeg bare noe vanlig RCA som fulgte med i ett slikt sett jeg kjøpte fra ground zero http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=14030&prodid=2019. mulig det er noe med batteriet da kansje? kan dette ha noe med støyen som kommer også?

Endret av volvo2401990
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte en begrensning på hvor mye strøm du kan kjøre igjennom kabelen som slår på forsterkerene. (remote)

Noen spillere har tilsvarende for elektrisk antenne.

(ikke vet jeg om dette vanlig i dag)

(fan begynner å bli noen år siden jeg var mere aktiv på denfronten)

Dersom det er en kabel for elektrisk antenne KAN du være uheldig så denne er aktiv kun når radio står på.

 

Støy er et kjent fenomen. start med god jording på spiller og forsterker. jord spiller og forsterkere godt.

Så kan du ta morro med dynamo og resten senere. :)

 

jeg har selv endt opp med å bruke strategiskt plassert automatsikring for å skru av og på effekttrin på et par innstalasjoner.

Evt kan rele brukes

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monoblokken har også en utgang for forsterker, kan det være en ide og koble den andre forsterkeren via denne? istedenfor rett på spilleren. skal prøve og jorde spiller og forsterkere litt bedre for og fjerne støyen, men fortsatt vil jo problemet med at bare en forsterker fungerer om gangen. spilleren er bare noe dritt jeg fikk av en kompis av merket boss 1din dvd hvor skjermen ikke fungerer. har som sagt ikke så mye peiling på slikt i og med dette er første gangen jeg installerer anlegg i bilen selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordingen din bør du helt klart se på ja. Jorde i setebeltefestet pleier å bli bra, men husk å puss deg ned til rent metall, og bruk egnet kabelsko... Når det gjelder forsterkerene dine, så kan du prøve å legge opp en liten ledning mellom pluss og remote på forsterkerene, og se om det funker da (husk da å koble FRA remoten som kommer fra spilleren) funker det da, så vet da at remoten er problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en elendig jording av forsterkerne, mest sannsynlig suger de nå jording gjennom signalkabelene, og da er det jo begrenset hva spilleren makter å levere av signaljord for å drive to forsterkere på en gang, for å si det litt enkelt. Forsterkere skal jordes skikkelig, så du skal ikke bare "prøve å jorde litt bedre"...

 

Ytterligere jording av spilleren er neppe nødvendig, Remote-problematikken Mondeo4x4 nevner er heller ikke relevant her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår