alexan0204 Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 Hei! En en forferdelig knirking i demperen og piping i styringen på min Audi A4 B5 97 Fortsatt litt usikker på hva som nøyaktig lager lydene, men regner med at er demperen/fjøra foran, som er gåen. Og muligens slark i en bære arm? Har hørt litt rundt med verksteder hvis mye de skulle ha. Det ene verkstedet skulle ha 19000 for bytte av 8 bærearmer, 2 dempere og 2 fjører, mens det andre skulle ha 8000. Begge hadde inkludert 4 hjulsmålig. Som dere ser var det litt av en forskjell, men 8000 er fortsatt mye penger ettersom jeg enda ikke vet om alle bærearmene må skiftes. Ble også overrasket at det var hele 8 armer foran?? Jeg har byttet dempere bak, og har nogen lunde aning på hvordan disse skiftes foran, men ettersom det er hele 8 bærearmer syns jeg det høres kronglete ut. Spørsmålene mine er: - Er dette en reparasjon verkstedet burde foreta? Isåfall, er 8000 er bra pris? - Hvis jeg kjøper inn deler selv, er det vanskelig å bytte, isåfall burde jeg bytte alle bærearmene i samme slengen? - Hvis ja over - Må jeg foreta en firehjulsmåling etterpå, hvor kan jeg gjøre dette til en billig penge (Sola/Sandnes området) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 Kjøp nytt ifra Ebay.de og bytt alt selv. Så leverer du bilen på 4hjulskontroll etterpå ;) Trenger ikke være rakettforsker for å klare den jobben :) Ebay.de har billige deler ;) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 Om du ikke har tilgang til skikkelig verkøty/utstyr så bør du la et verksted gjøre jobben. Bolter har en tendens til å henge noe veldig, les i denne tråden. Og ja, du MÅ ha 4-hjulskontroll etterpå. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 8000 kr er veldig rimelig for alle 8 bærearmer, dempere og fjører inkludert arbeid. Bare deleprisen for bærearmer er minst 3-4000 for uoriginale sett. Dempere koster vel også et par tusen. Da blir det ikke mye i arbeidspenger. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 8 tusen for alle 8 bærearmer + dempere og fjærer + 4hjulskontroll er meget billig. Selv hadde jeg slått til med en gang. kjøpte selv de fire øvre for ca 2500,- med frakt. Dette var etter å ha hørt om pris på møller, der var det litt over tusen kroner pr.arm pluss evt arbeid. ca 10.000,- for bytte av de 4 øvre. Dy kan jo selvfølgelig kjøpe armene og dempere og bytte selv. Men du havner ikke langt under 8000, kommer selvfølgelig an på hvordan dempere/fjærer og armer man kjøper da og hvor. Kan jo fort komme over 8tusen også:P Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg