VassFEITEN Skrevet April 9, 2012 Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Hei, jeg har nå en BMW 320i e36 som jeg skal selge og gå over til dieselbil. I den sammenheng trenger jeg hjelp til hvilke biler som kan være aktuelle. Jeg har sett på følgende biler: Audi A4 (sedan og stasjonsvogn) 1,9TDI 110HK (og 2,5TDI men har hørt at disse motoren ikke er noe særlig?) Audi A6 (sedan og stasjonsvogn) 1,9TDI 110HK (og 2,5TDI men har hørt at disse motoren ikke er noe særlig?) VW Passat (sedan og stasjonsvogn) 1,9TDI 110hk Er dette noen gode valg? Eller burde jeg sett etter noe annet? Drivstofforbruk er en viktig faktor, men bilen må ikke være for lat heller. Jeg vil helst ha noe nyere enn 1998, og rundt 40-50.000kr, kanskje 60 også. Håper noen har noen gode forslag og tips. Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut1 Skrevet April 9, 2012 Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Hvis du lurer på å kjøpe A6, så hold deg unna c5 (97-04). A6 94-96 har bra kvalitet, her er det også trygt å velge 2,5 tdi (5-sylindret). For A4 og passat er det kun 1,9 tdi og manuelt gir som gjelder, finnes også med 130 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet April 9, 2012 Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Kan anbefale en A4 B5 (95-01) 1.9 TDI :) Hadde en selv. Stasjonsvogna. 115hk originalt. Chippet til rundt 150hk. Godt drag. Og forbruk på 0.4 på mila med lett kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet April 15, 2012 Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 Opel Omega 2.5TD, gigantisk plass , går billig og chipper du den kjører man fra de fleste dieselbiler i samme prisklasse! Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre93 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Vurdert BMW 525TD e34? Bilen blir kanskje ikkje like ny som disse VAG produktene du har funnet, men vil tro kvaliteten er et par hakk bedre enn VAG fra disse tider. Finner du en som er godt tatt vare på med km stand under 150 000 har du en sterk, driftsikker og billig bil:) Fantastisk rekkesekser! Prisen for et bra eksemplar vil nok ligge på rundt 50 000kr pluss minus:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Kan anbefale en A4 B5 (95-01) 1.9 TDI :) Hadde en selv. Stasjonsvogna. 115hk originalt. Chippet til rundt 150hk. Godt drag. Og forbruk på 0.4 på mila med lett kjøring. Nei du skryter nok på deg noen desiliter nå, :jackinbox: Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre93 Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Nei du skryter nok på deg noen desiliter nå, :jackinbox: Rart det der. Mange gamle biler fra nitti og tidligt totusen tallet som bruker mindre enn splitter nye biler. Nye golf bluemotion med den motoren som har lavest forbruk er vanskelig og få ned mot 0,4l på mila. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Rart det der. Mange gamle biler fra nitti og tidligt totusen tallet som bruker mindre enn splitter nye biler. Nye golf bluemotion med den motoren som har lavest forbruk er vanskelig og få ned mot 0,4l på mila. bil er bil , er mest kjøringa forbruket kommer ann på skal man ligge nedi 0,4 liter på ein audi A4 1.9 TD da er de ikke mye spenning:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg