jimmen Skrevet April 7, 2012 Rapporter Share Skrevet April 7, 2012 Hei. Stoppet bilen etter en tur tidligere i dag, ingen feilslag eller noe.. Stoppet og startet flere ganger i dag. Men noen timer senere, så skulle jeg ut en tur igjen og da starter den ikke! Noen som har noe formening om hva det kan være? Har halv tank diesel, og er ikke tett luftfilter. Bytta en del i tenningslåsen for en ukes tid siden, da startet den heller ikke, men da var det helt andre symptomer. Nøkkelen fant ingen "hakk" om dere skjønner. Bilen det gjelder er en Omega 2.5TD med DTE Systems powerboks.. Sjekket koblingene der og, men så greit ut. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet April 7, 2012 Rapporter Share Skrevet April 7, 2012 Drar startaren motoren rundt? Får den diesel? Kjem det røyk/eksos? Kva skjer når du prøver å starte? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 7, 2012 Rapporter Share Skrevet April 7, 2012 Første trinn i slike tilfeller er alltid å fjerne slike dumme trimbokser fullstendig, så kan man starte evt. feilsøking. Men ett lite tips er å sjekke stoppventilen, den sitter vel på returen fra pumpa, sikkert godt kamuflert av startsperreelektronikk. Om den sitter der, så har jeg ett lite harrytriks for å utelukke den. Strup returen fra pumpa for å se om den starter, men vær sikker på at det sitter en stoppventil slik som jeg tenker. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet April 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2012 Jaja, starter går og går uten problem, Virker som det får diesel da den ryker godt (Er rimelig påjustert) ved kinning. Mer som den rett og slett ikke gløder, men hører releet sier "klikk" når jeg slår på tenninga, så vil tro det funker, glødelampe og alt lyser som det skal. Powerboksen skulle vært fjernet ja, helt enig i det. Blir jeg ikke smartere en litt kjapp feilsøking tar jeg bort powerboksen. Einar, hvordan ser returen ut? Og når jeg tenker meg om kan det være noe sperre dritt, da "Gear selector switch" ikke er helt i 100%, den har jeg kjørd med slik over lengre tid da uten problem... Kan det være at den ikke registrer at den er i Park? Glemte og nevne at det var automat.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 7, 2012 Rapporter Share Skrevet April 7, 2012 Km stand? Er jo heller ikke ukjent at registerkjedet strekker seg på disse bmw motorene også blir det dårlig kompresjon. Om det var noe galt med brytern på girvelgern så skulle du ikke ha fått kjinna bilen i det heletatt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 7, 2012 Rapporter Share Skrevet April 7, 2012 Tenning av, ledning fra +bat til hver glødeplugg, gnistrer det godt? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet April 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Bilen har rullet 416.000, men kjedet er byttet for en stund siden, godt velholdt siden den har gått som sivilbil. Det som var så jævla rart var at den gikk uten noe tull helt ok, men helt av det blå startet den ikke igjen.. Mer som den ikke gløder! einar, jeg skal ta de ut etterpå og sjekke :) Man bør vel også få til å se om de gløder? Skal teste litt senere i dag, er i barndåp nå nemlig. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Om det er plussglader ute så skal det være rimelig greit og få liv i en dieselbil selv uten gløding. Vet også at fødepumpe baki tanken ryker på disse, og det er nok ikke så rart om den kvelder etter 400 000 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Ehh, lykke til med å få start på merca jeg har på utsida her uten gløding. Noen motorer får man liv i med masse kinning, andre finns det ikke håp i helvete.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet April 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 men om fødepumpa tar kvelden skulle vel bilen ha stoppet mens jeg kjørte? Har kinna motoren varm så og si.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Det kan varriere, er bare å løsne på dysemuttrene og kjinne så ser du om det kommer diesel. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Du kan prøve å gi litt meir gass når du kinner. Og du kan ta ein kompressjonstest. Så kan du prøve å justere tenningstidpunktet viss det er muleghet til det på pumpa. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet April 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Du kan prøve å gi litt meir gass når du kinner. Og du kan ta ein kompressjonstest. Så kan du prøve å justere tenningstidpunktet viss det er muleghet til det på pumpa. Om det skulle vært noe kødd med dette hadde bilen oppført seg rar før den ble stoppa vil jeg tro. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 (endret) Ja. Prøv å gi litt meir gass når du kinner. Og så kan du lufte systemet fram til pumpa og fram til dysene om nødvendig. Viss det ikkje går kan du teste dysene viss du har tilgang til dysetester. Dei skal lage knitrelyd eller knirkelyd. Og dei skal forstøve dieselen / prøveolja godt. Endret April 8, 2012 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Sjekk om glødepluggene funker. Glødesystem kan funke selv om glødepluggene er defekte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.