Gå til innhold

Godkjenne gti 16v turbo i golf 2?

Ranger emnet


Portasol

Anbefalte innlegg

Noen som har eller vet om noen som har godkjent gti 16v turbo her?

Vil gjerne vite hva som må gjøres for å få det godkjent, tviler på at møller gir ut papirer på ombygging siden det er en uoriginal ombygging :)

takker for svar!

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan gå på 8v G60 reglementet, men da er du begrenset til 160hk. Biltilsynet skal egentlig ikke legge seg opp i antall ventiler, så lenge slagvolum og antall sylindre er riktig, så vidt jeg veit.

Bare send en forespørsel på ombygging til G60 til typegodkjenning@moller.no, koser 500,- for papirene. Men selvsagt, ta en prat med biltilsynet først, for å forsikre deg om at det går.

 

Og bare før noen andre nevner det, joda, VW lagde noen biler med 16v og G-lader i mk2'en. Det ble produsert 71 Golfer med 210hk som ble solgt hovedsaklig til ledelsen i VW. Men siden bilene ble lagd av VW Motorsport, som nå er nedlagt, så er det ikke mulig å få godkjenningspapirer på disse lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet vw lagde biler med 16v og g-lader, golf limited ;)

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW har aldri laget Golf 2 med 16v G60. det var det VW motorsport som gjorde, så hverken vw eller møller kan hjelpe deg med det Ørjan

det er som eXX0n skriver

 

problemet med 16v turbo og papirene til G60 med 160hk bregrensning er rett og slett at det er vanskelig og få 16v'n til å lage 160hk på samme trykk som G60 har (0.6-0.7) ergo du kommer over 160 uansett

 

bedre og få den godkjent med turbo, og så evt bare slappe på en 16v topp i ettertid :) er vel ingen i teorien som kan klage på det, med mindre man blir stopp av tilsynet og de ser det

 

eller. man gå gå den veien de fleste går, dvs, drite i og godkjenne noe som helst, og putre rundt og få noia hver gang en mann fra vegvesnet står i veikanten

 

jeg mener det er mye bedre og gå den rette veien, få faenskapet godkjent først som sist, så kan hverken politi eller noen si noe på det

samt at om det skulle smelle en gang, så har man alt på det rene mtp motorombygg etc, så slepp man evt avkortning i erstattning, evt bli gjeldslave på livstid

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var VW som laget g60 16v men da har jeg misforstått :)

 

Blir nok helst godkjent med g60 først å så bygd om til turbo :) og selvfølgelig godkjenne med turbo :)

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hva kreves for å kunne bygge om til G60?

 

Hør med Housey, han har gjort det :)

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår