Primera89 Skrevet Mars 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2012 Hei, er ganske ny her på forumet :) Jeg har ikke all verdens peiling på bil, men lurer på hvordan man monterer et sportluftfilter. Jeg har en Opel Astra 95. St.vogn. Jeg har da en slange fra grillen og inn i den originale luftfilterboksen, pluss innsuget. Er det da å fjerne den originale luftfilter boksen, og koble innsuget direkte på sportluftfilteret? Og hva gjør jeg med slangen fra grillen? Skal den plugges? Hvis den skal, vil det da bli nok luft til filteret/under panseret? Håper på en lett og grei forklaring, på forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Mars 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2012 Nei du må lede kald luft til filteret. Skjerme det for varme fra eksosrør etc. Er luftfilter boksen uten noen sensorer etc så er det bare å ta den vekk. Slangen legger du slik at lufta kommer til filteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet Mars 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 Stor sjanse for effekt tap om du monterer det filteret. Kjør originalt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera89 Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 Nei du må lede kald luft til filteret. Skjerme det for varme fra eksosrør etc. Er luftfilter boksen uten noen sensorer etc så er det bare å ta den vekk. Slangen legger du slik at lufta kommer til filteret. Luftmengde måleren sitter på slangen før den går inn i luftfilter boksen. Jeg monterte det i dag, uten store komplikasjoner. Det er skjermet av mot varme, og slangen fra grillen rettet jeg mot filteret :) Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera89 Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 Stor sjanse for effekt tap om du monterer det filteret. Kjør originalt :) Jeg har allerede montert det, men har tatt vare på alt av det orginale. Om jeg merker noe tap, så monterer jeg det tilbake til originalt :) Men takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Jeg fikk utrolig nok mere drag med konfilter på omegaen min... Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Fikk pittelitt mer bunndrag i gamle carismaen min. Tro det eller ei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg