Gå til innhold

Vurderer kjøp av en litt tungstartet touran 2004 1.9d

Ranger emnet


lillejon

Anbefalte innlegg

lurer på å kjøpe touran å har akkurat prøvekjørt en, syntes den var litt tungstartet (måtte kinne litt mer enn normalt). bilen har gått 130000km å lurer på hva som kan gjøre dette? nåværende eier sa at han hadde bytta to av glødepluggene for ikke sa altfor lenge siden.

 

så om noen her har erfaring med disse bilene her så setter jeg pris på lynkjapt svar, da jeg hadde tenkt å bestemme meg i morgen (mandag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skifte 2 glødeplugger om gangen er bare en vits, hvertfall når det er så lettvint å skifte som det er på touran. Kan godt være at en av de 2 andre er defekt, skal ikke mer til enn at en glødeplugg er defekt for at den skal være litt tungstartet.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt svare på denne og jeg da jeg har skrudd og skrur en del touran. Synes det er en veldig grei bil selv. Helt ok å kjøre. Det som er kjent på de er defekte drivakselmansjetter, ellers så er det vel ingen kjente store feil som jeg har vært borti. Hvertfall ikke når den ikke har gått mer. Pass på at reg reima er skifta, den skal skiftes på 120 000 km eller 5 år tror jeg det var.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal den ikke skiftes igjen før i 2015 eller ved 198 000, som jeg skrev lengre opp her så er det ingen spesielt kjente feil på touran bortsett fra ytre drivakselmansjetter som du bør sjekke. Har den xenonlys så bør du sjekke at lysene tenner ordentlig og at det ikke er fuktighet i lyktene.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal den ikke skiftes igjen før i 2015 eller ved 198 000, som jeg skrev lengre opp her så er det ingen spesielt kjente feil på touran bortsett fra ytre drivakselmansjetter som du bør sjekke. Har den xenonlys så bør du sjekke at lysene tenner ordentlig og at det ikke er fuktighet i lyktene.

 

ikke for å være kvass mot deg, men er du en person som kjenner disse billene tvers igjennom? kan hende andre personer har andre erfaringer enn deg??? det er derfor jeg spør om dette. setter selvfølgelig pris på din erfaring, men det at du har disse erfaringene med bilen så betyr ikke det at det ikke finnes andre feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være kvass mot deg, men er du en person som kjenner disse billene tvers igjennom? kan hende andre personer har andre erfaringer enn deg??? det er derfor jeg spør om dette. setter selvfølgelig pris på din erfaring, men det at du har disse erfaringene med bilen så betyr ikke det at det ikke finnes andre feil.

 

Det er snakk om særegne feil ved touran. Klart den -i likhet med alle andre biler- har feil, men ikke noen spesielt særegne som følge av oppsettet på en touran.

 

Regner med det var slik opelduude mente det.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om særegne feil ved touran. Klart den -i likhet med alle andre biler- har feil, men ikke noen spesielt særegne som følge av oppsettet på en touran.

 

Regner med det var slik opelduude mente det.

 

ja det kan hende:) ikke ute etter å krangle. men håpte flere kom mer erfaringer fra disse bilene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være kvass mot deg, men er du en person som kjenner disse billene tvers igjennom? kan hende andre personer har andre erfaringer enn deg??? det er derfor jeg spør om dette. setter selvfølgelig pris på din erfaring, men det at du har disse erfaringene med bilen så betyr ikke det at det ikke finnes andre feil.

 

Istedenfor å formulere deg slik ville jeg nå heller sagt takk, og så spurt om andre har andre/flere erfaringer. For å kompensere for denne formuleringen vil jeg herved takke opelduude for å være behjelpelig og bidra mye på dette forumet. Veldig bra.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter pris på alle innspill, MEN om det er kun EN person som sier at det er ikke noe anna feil på bilene så betyr ikke det at der er sånn det er. er alltid sånn at noen er heldige å noen er uheldige. å det er derfor jeg vil ha synspunkter fra flere personer, å joda TAKK til opelduude.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg jobber på et verksted som skrur på alle bilmerker og har skrudd en del touran siden vi også har det som firmabiler og det er ikke mye negativt å si om de, vanlige feil og mangler vil jo oppstå slik som på alle andre biler, bremser, hjullager, støtdempere osv, men det det er snakk om som gjengangere er det jeg har nevnt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg jobber på et verksted som skrur på alle bilmerker og har skrudd en del touran siden vi også har det som firmabiler og det er ikke mye negativt å si om de, vanlige feil og mangler vil jo oppstå slik som på alle andre biler, bremser, hjullager, støtdempere osv, men det det er snakk om som gjengangere er det jeg har nevnt.

 

jepp :) da har jeg avtalt med selger å ta bilen, å OM det dukker opp noe på bilen så må DU fikse den gratis :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår