Quattro73 Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Ja, du måler nok på riktig giver, og pluggen må av når du måler. Trodde ECU var på pinne 1-3, men har du prøvd å måle mellom f.eks. pinne 1-2 og 3-4? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Ja, målte på alle fire stikka.. Over alt liksom, på kryss, tvers, rett over hverandre osv men fikk ikke noe utslag.. Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Altså samme resultat uansett hvordan du måler? Hva mener du med null forresten? Null kontakt (brudd) eller null ohm (full kontakt)? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Ja, samme resultat uansett hvor jeg målte.. Skjedde ingenting på multimeteret, sto bare på null.. Skulle ikke måle inni kontakten, skulle måle på giveren ja ? Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Om du har målt riktig og instrumentet ditt er i orden så har du brudd i giveren din, noe som medfører at ECU ikke vet hvilken temperatur kjølevannet har, noe som igjen medfører forhøyet bensinforbruk. Kun måle giveren ja, ikke i kontakten/pluggen. Går ut ifra at intrumentet viste OL, ikke 0? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Har målt alt jeg kan måle osv og jeg vet att innstrumentet er i orden. Men det med att den drar dårlig når den er varm, har det noe med den og gjøre også ? Er den giveren dyr ? Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Om giveren er defekt (brudd) så vil ECU dosere bensin til mellomvarm motor, altså vil den få for mye bensin når driftsvarm, noe som gir alt for fet blanding. Dette vil du også kunne lese ut ved diagnose. Giveren er ikke dyr, finnes også på ebay; http://viewitem.eim.ebay.no/VW-Water-Coolant-Temp-Temperature-Sensor-Sender-6U0919501B-357919501A-4-Pin-NEW/320839851820/item Har delenummer 6U0 919 501 B Men igjen, målte du brudd eller full kontakt, altså 0 eller OL i displayet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Er ikke så flink med sånne innstrument, men her er bilde av det jeg brukte.. [ATTACH]28411[/ATTACH] Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Hadde du det på 200 (som på bildet) når du målte? I såfall vil du få OL i displayet siden giveren når kald er ca 3000 ohm og instrumentet er innstilt til å måle opp til 200 ohm ;) Sett det på 20k og mål igjen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Prøvde den på 20 også, skjedde ingenting da helle : ) Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Ok, men da MÅ jeg vite om displayet viste 0 ohm som når målepinnen holdes sammen eller om det viste OL (brudd eller utenfor måleområde). Det ene betyr kortslutning, det andre brudd ;) Uansett høres det ut som at giveren din er defekt. Fungerer temp-visning i instrumentpanel? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Den viste akkurat det samme som om målepinnene holdes sammen : ) Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Målte en gang til nå, da kom det fram noen tall.. 0,46 på 70 grader og 0,35 på 90 grader(altså tempraturnåla rett opp). Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 1,38 sto det når motoren var kald.. Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 0.35 (350 ohm) ved varm motor er ikke så ille. 1.38 (1380 ohm) tilsvarer en temperatur på ca 35 grader. Se tabell under. Tror giveren din er frisk, gå videre til lambda. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.