opel gt69 Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 har nett montert k03s turbo på min audi a4 b6 1,8t den lader helt fint men når du girer ner fra foreksempel 4-5 gir går den rett opp på maks trykk og detter like fort ned igjen for så og begynne og bygge seg sakte opp igjen på ladetrykk utover turtallsregisteret. drar du den ut på alle gir så er det ingen problem, men når du girer ner og gir den et "sjokk" så kommer problemet. turboen er det ingenting i veien med, har skjekket det meste av vakum slanger. det er forge resirk,n75h ventil, ts racing chip ( mappet egentli for k03 turbo) vet ikke hvor mye det har og si prøvde i tillegg og skru ned ladetrykket (pga den lader 1,5- 1,6) på wastegate staget, skrudde den mot klokka, er dette riktig vei for og skru ned ladetrykket? eller skal du gjøre den strammere med og skru med klokken? hadde peiling på det før men har nå blitt glemt :P håper noen kan hjelpe meg med og finne dette ut sånn at eg slipper og demontere alt 20 ganger før eg finner problemet :) mvh kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel gt69 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 da var problemet funnet, n75h ventilen virket ikke som den skulle og gidde turboen fritt ladetrykk, skiftet tilbake til den orginale ventilen og nå fungerer alt som det skal :) TAKK FOR HJELPEN DA!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 (endret) Noen chippa 1.8T er ikke så glad i N75J, N75H kan gi høyere ladetrykk (~0.2 mer) og dermed gi nødmodus. Du har vel N75F originalt? Endret Mars 13, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel gt69 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 jepp er n75f orginalt, men problemet var at når n75h ventilen sto i etter turbobytte, gjedde den turboen fritt ladetrykk. har lest litt på vw&audi forum og flere der som har hatt dette problemet etter turboskifte fra k03 til k03s aner ikke hvorfor :S skjekket ventilen og den opner og lukker uten problem og virker helt fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 K03s har vel uttaket til N75 på et annet sted enn K03, mulig det kan være årsaken? Ikke sikker. Du kan nok bruke din H-ventil om du skrur litt ned på trykket (på WG) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel gt69 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 det kan vere at n75 ventilen skal sitte anerledes, foreksempel at den lengste pinnen ikke skal sitte i insugrøret, for skiftet om på vakumslangene på selve n75 ventilen men ingen forskjell. har skrudd ned grunntrykket på wg men ingen forskjell, og da skrudde eg godt ned... men er ikke så nøye den orginale n75 ventilen fungere helt topp vertfall :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.