Gå til innhold

bassrør og div deler for bygging

Ranger emnet


baremats

Anbefalte innlegg

hallo, tenkte jeg skulle bygge anlegg i en Audi 80 B3 88 mod. så lurer på hvor jeg kan få tak i MDF-plater, bassrør og slike ting. har lett overalt, men klarer ikke å finne noe. Biltema, torshov BSbildeler hadde bassrør før veit jeg, men har ikke funnet noe der nå.

og MDF plater hadde de på byggmax, byggmakker, men ikke funnet noe der heller :/

 

noen som veit om noen stereo-butikker på hedmarken? eller der de selger det meste man trenger for bygging.

 

og et spm til. jeg skal bruke en 12" sub på 1600W peak. og 400W rms. sammen med en forsterker på 3200W maks. hvor stor kasse må jeg ha? kan si at det er veldig lite plass baki bagasjerommet på en sånn bil da bensintanken er der. tenkte at subben skal sitte på høyre side og forsterkeren på venstre side og bygge hele bagasjerommet med MDF, så blir det noe løse biter så det er mulig å skifte baklyspærer etc :) må ha 2 bassrør i hattehylla da bagasjerommet er "tett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, lukket kasse skal være mindre en bassrefleks. 30 liter lukket, eller 49,5 liter i bassrefleks. Så da er det vel grei å gå for lukket for deg.

Men du bør få åpnet opp i hatthylla på et vis da, slik at du får trykket inn i kupèen. Den A/D/S forsterkeren er ikke spes kraftig, og egentlig bare ræva, men nå krever ikke den suben så alt for mye kraft så da går det vel til nød ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha 2 bassrør i hattehylla da bagasjerommet er "tett"

Du jo ikke ha "bassrør" i hattehylla... og det er ihvertfall ikke hele røret du trenger, kun selve den avrundete portåpningen... og eneste grunnen til at man setter inn slike, er kun fordi det ser penere ut enn bare åpne hull i hattehylla!!

Du kan like gjerne montere noen griller over slike åpninger, eller bare fjerne originalhøyttalerne og la originalgrillene sitte igjen, om du har dette... eller trekke hele hylla med tynt frontstoff for høyttalerbruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jo ikke ha "bassrør" i hattehylla... og det er ihvertfall ikke hele røret du trenger, kun selve den avrundete portåpningen... og eneste grunnen til at man setter inn slike, er kun fordi det ser penere ut enn bare åpne hull i hattehylla!!

Du kan like gjerne montere noen griller over slike åpninger, eller bare fjerne originalhøyttalerne og la originalgrillene sitte igjen, om du har dette... eller trekke hele hylla med tynt frontstoff for høyttalerbruk...

 

er stålvegg mellom kupèn og bagasjerommet + at bensintanken ligg i bagasjerommet langs med stålveggen, er og stål under hattehylla. ser da penere ut med bassreflex rør i hattehylla da :) var også 2 originale hull i stålplata under hattehylla som passer akkurat med bassrørene jeg har fått tak i. blir bare så jeg bruker kun den avrundete portåpningen på bassrørene. ser også ut som jeg har fått tak i sponplater og MDF plater, så skal prøve å bygge i morgen :) kan evt. legge ut bilder underveis så kan dere komme med forslag/endringer som burde gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du skjer når du fyller bagasjerommet med trykket fra suben da?? Da tvinger trykket fra suben høyttalerene dine til å bevege seg, og det låter ikke bra. Du kan jo prøve å koble dem fra når alt er montert, så skal du se hvor mye de beveger seg ;)

 

derfor jeg har satt i 2 bassreflex rør i hattehylla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår