Gå til innhold

"Ny bil" 89 golf II syncro

Ranger emnet


mondeo4x4

Anbefalte innlegg

Jau.

 

 

Noen som vet hvor jeg får tak i adapter for å få montert disse bak, istedet for tromlene som er org på bilen?

kommer litt ann på årsmod, men om den er fra 89-91, så trenger du caliperholdere, rør, slanger og brekkwire, er den fra 86-88 så er sjangsen stor for at du må ha nye bærearmer bak

Hvilken type olje er det i bakdiffen på denne bilen? Tenkte jeg skulle bytte fludium rund baut når jeg først gjør noe her.

jeg kjører GL4 fra 'tema i både bakdiff og girkasse/fordeling

Hvilken olje er det i fordelingskassa og i samme slengen?

samme som i girkassa, noen girkasser har felles olje med kassa, andre er separate, men bruker uansett samme olje

Passerer biltema hver dag, og har enda ikke opplevd motorhavari pga Biltema Olje, så jeg har ikke noe problemer med olje fra dem.

(dersom noen bedre argumenter imot Biltema Olje, enn at det er biltema, hører jeg selvsagt på dette)

kjører biltema olje på g60'n jeg. funker fjell for meg iallefall

 

Tips og forslag mottas med takk forøvrig.. da jeg ikke har hatt golf på snart 20 år (74 modell golf som førstegangsbil) :P

 

*edit* tar med et lite spørsmål til: Er det noen som vet om 1.8T passer rett på denne girkassa?

Eller hvilket clutch hus som må til i mellom?

jupp. bolt-on :) vr6/vr5 har annet clutchus, men 4syl er generelt 4syl. men og dytte en 1.8T nedi med std stagkasse er ikke og anbefale, kassa kommer til å dø fort :)

 

 

svar i rødt :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for svar Housey :)

 

Død over kassa :)

Nåja får se hvor dette ender....

Driver og prater med BT på daglig basis nesten.....

Og har flere motoralternativer... har vel hørt om flere som har kjørt 1.8T på disse kassene.

Kan evt kjøpe en 02 golf vr6 4motion og bruke slikt drivverk/motor, men 200 hk ser jeg på som problematisk fra BT sin side.

Så blir nok enten G60 eller 1.8T som detter oppi hølet etterhvert.

 

Housey. hva slags motor var det som satt i bilen?

Var det 1.8 eller 2.0? Den har ikke jeg sett så mye på, men du husker kanskje hva det var?

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er allerede i doalog med risløkka, men fikk en gladmelding når jeg sjekket mailen i dag:

 

 

Hei.

Dokumentasjonen blir sendt til deg med posten i dag.

 

Vennlig hilsen / Best regards

Typegodkjenning

____________________________________________________

Harald A. Møller AS

Teknisk Avdeling |TSC Norway

Frysjaveien 31b, Postboks 46-Kjelsås N-0411 Oslo

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt går :) bare man vil, hatt min lange runde med tilsynet jeg og. gikk da det og til slutt, men, krever en del for å få det til, de er pirkete på det meste

 

da jeg var på godkjenninga der nede, så hang de seg mer opp i at senkesettet var rett, mtp nummere, avstander etc, selve motorombygginga tok de bare 2 bilder av, og sjekka motorkode og nr, ellers gjorde de ikke stort der (kan ha noe med at bilen var innom møller og fikk dokumentasjon på at alt var rett ombygget, dette var vist et krav) :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hive ut noen bilder av Golfen.

 

Dette er ikke noe prosjekt tråd i den forstand..

(alle mine prosjekter dauer av alderdom før de kommer i mål)

så dette er bare koseskruing ;)

 

[ATTACH]28787[/ATTACH]

 

[ATTACH]28788[/ATTACH]

 

[ATTACH]28789[/ATTACH]

Bortsett fra plassen til batteriet, er vel dette noe av det mere graverende jeg har funnet av rust.

 

 

[ATTACH]28790[/ATTACH]

Var spendt når jeg tok bort tepper...var fukt i gulvet, så ventet MASSE kjeks.

Ser da meget bra ut... litt rustvann som har tørket her og der, så det ser nok værre ut på bilder enn i virkeligheten.

Er jo et par kg med dempematter forran men fått ut det meste.

Bare mye hårete lim igjen av de lette dempemattene.

 

[ATTACH]28791[/ATTACH]

 

Litt mere smådetaljer å få av.

Noen som vet hvordan det er med bremsekraftforsterker/abs på disse?

Hørte en gang at det var kritiskt at abs/bremsekraftforsterkeren ikke gikk tom for bremseveske.

(men husker ikke om det var A3. A4 eller fåård)

Vil jo tro flere har skrudd av disse, og kan fortelle om det går greit med "tom" enhet.

post-14751-13804853987522_thumb.jpg

post-14751-13804853987974_thumb.jpg

post-14751-13804853988014_thumb.jpg

post-14751-13804853988051_thumb.jpg

post-14751-13804853988092_thumb.jpg

Endret av mondeo4x4

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

 

.. da går den ut i kveld :)

Ble brått usikker, men det kan godt være A4 eller Mondeo som ikke var glad i demontering....

(eller om det var skremselspropaganda fra en eller anen paranoid mekaniker husker jeg ikke)

Men spørr heller en gang for mye, enn en gang for lite. hender seg man sparer litt på det.

 

Snart bare vinduer og dørtrekk å ta av før grundig vask av bilen.

så skraping av bunnstoff, og litt småfiks, før det blir å sette sammen puslespillet igjen.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått rensket mesteparten av bilen. hjulene står fremdeles på, sammen med fram og bakruta.

 

Har skrapt bort et "par" kg med dempematriell,

men skal kompansere for veistøy,

med 2 stk US amps XT4000D og 2x Cerwin Vega XL12D, som kom i hus i dag.

Neste er ut med ruter, og understell, og få bilen på vugga. og så er det undersiden igjen.-...

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. håper da det.

tar det sakte og pent. kjærring, jobb, unger, og alt det andre tar tid. så det går ikke såå fort.

Har igjen å ta dansen med svv for å få maks hk

i bilen.

så valg av motor er enda ikke tatt.

 

Blir bestilt senk og poly foringer snart og.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår