Royaz Skrevet Mars 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 heisann. Har ett lite irriterende problem, jeg får min bil ikke i revers mens motoren går. (clutsh`n inne så klart :)) Men, om jeg stopper bilen, tar ut nøkkelen også setter den i revers så starter igjen da så går den bakover... !??! Er dette normalt elns?! Eller er det ei form for GIR SPERRE?! Er det noen som har vært borti dette ?! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Er et ganske kjent problem det på saab vet jeg at reversen rett og slett blir utslitt så du ikke får den i revers. Ville også sett på giroverføringa, er den slarkete og vond og få i flere av de andre girene? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Royaz Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 å ja, men rart den slår inn når motoren ikke er i gang :) er litt kranglete fra 4. og opp til 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 Er et problem med synkroniseringen, når motoren ikke går så går ikke girkassen rundt heller derfor så får du den i gir da Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østborg Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 hmm.... Det er jo en lås på nøkkelen, du kan kun ta den ut når du har satt bilen i revers. Men kan setter den i revers når nøkkelen står i? Kan være noe problem vis du har fått ut nøkkelen når den ikke står i revers. Siter Sjelva faan, enn hen rætskrivinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Er det ikke hydraulisk clutc på 900 da? Dvs. hvis bilen går bakover med revers innkoblet og clutchen inne er det noe galt med clutch mekanismen din (clutchen frir ikke helt ut). Dette vil også gjøre at det er vanskelig å få lagt inn girene, særlig når bilen står stille. Har vært borti at clutch pedalen på Saab 900 blir slitt i området som påvirker clutch master sylinder og dermed ikke får trykket master sylinderen helt inn, dette vil gi symptomene du beskriver. Kan være lurt å prøve å lufte clutchen først for å se om det blir noe bedre. Vær dog klar over at du ikke kan lufte clutchen som en brems, på disse saabene må du lufte med overtrykk. Jeg vet ikke om det går an å lufte med vakuum. Tar clutchen din langt inne? Mvh Movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østborg Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Hei! Du Movikong, jeg problemene clutchen. Jeg har prøvd å lufte dem, men det er med å holde clutch pedalen inn og åpne på lufte nippelen på master sylinderen. Men det har ikke blitt noen særlig suksess. Men når du sier overtrykk, hva mener du med det? Må jeg ha spesielle verktøy for å utføre denne jobben? Det er litt plagsomt å trykke clutch pedalen helt inn for å bytte gir. Håper på svar! Siter Sjelva faan, enn hen rætskrivinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 19, 2012 Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Hei! Du Movikong, jeg problemene clutchen. Jeg har prøvd å lufte dem, men det er med å holde clutch pedalen inn og åpne på lufte nippelen på master sylinderen. Men det har ikke blitt noen særlig suksess. Men når du sier overtrykk, hva mener du med det? Må jeg ha spesielle verktøy for å utføre denne jobben? Det er litt plagsomt å trykke clutch pedalen helt inn for å bytte gir. Håper på svar! ???? Clutch pedalen skal da helt inn når du skal bytte gir. Du må bruke et spesialverktøy for å trykke bremsevæsken fra beholderen gjennom sylinderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg