Gå til innhold

Saab 900 Gir sperre?!

Ranger emnet


Royaz

Anbefalte innlegg

heisann.

 

Har ett lite irriterende problem, jeg får min bil ikke i revers mens motoren går. (clutsh`n inne så klart :))

Men, om jeg stopper bilen, tar ut nøkkelen også setter den i revers så starter igjen da så går den bakover... !??!

Er dette normalt elns?! Eller er det ei form for GIR SPERRE?!

 

Er det noen som har vært borti dette ?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et ganske kjent problem det på saab vet jeg at reversen rett og slett blir utslitt så du ikke får den i revers. Ville også sett på giroverføringa, er den slarkete og vond og få i flere av de andre girene?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er det ikke hydraulisk clutc på 900 da? Dvs. hvis bilen går bakover med revers innkoblet og clutchen inne er det noe galt med clutch mekanismen din (clutchen frir ikke helt ut). Dette vil også gjøre at det er vanskelig å få lagt inn girene, særlig når bilen står stille.

 

Har vært borti at clutch pedalen på Saab 900 blir slitt i området som påvirker clutch master sylinder og dermed ikke får trykket master sylinderen helt inn, dette vil gi symptomene du beskriver.

 

Kan være lurt å prøve å lufte clutchen først for å se om det blir noe bedre. Vær dog klar over at du ikke kan lufte clutchen som en brems, på disse saabene må du lufte med overtrykk. Jeg vet ikke om det går an å lufte med vakuum.

 

 

Tar clutchen din langt inne?

 

 

Mvh Movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du Movikong, jeg problemene clutchen. Jeg har prøvd å lufte dem, men det er med å holde clutch pedalen inn og åpne på lufte nippelen på master sylinderen. Men det har ikke blitt noen særlig suksess. Men når du sier overtrykk, hva mener du med det? Må jeg ha spesielle verktøy for å utføre denne jobben?

 

Det er litt plagsomt å trykke clutch pedalen helt inn for å bytte gir.

 

Håper på svar!

Sjelva faan, enn hen rætskrivinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du Movikong, jeg problemene clutchen. Jeg har prøvd å lufte dem, men det er med å holde clutch pedalen inn og åpne på lufte nippelen på master sylinderen. Men det har ikke blitt noen særlig suksess. Men når du sier overtrykk, hva mener du med det? Må jeg ha spesielle verktøy for å utføre denne jobben?

 

Det er litt plagsomt å trykke clutch pedalen helt inn for å bytte gir.

 

Håper på svar!

 

???? Clutch pedalen skal da helt inn når du skal bytte gir. Du må bruke et spesialverktøy for å trykke bremsevæsken fra beholderen gjennom sylinderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår