Xenon54 Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Er på utkikk etter en grei, forholdsvis billig Passat (ca. 25 000). Kom over en fin en idag, alt ser greit ut med tanke på rust etc. Men jeg ser at det kun er TD, og ikke TDi. Forstår det sånn at TD kun er vanlig turbodisel, mens TDi-versionene har en innsprøytning styrt av sensorer etc. Er opptatt av at bilen ikke skal bruke for mye, en av grunnene til at jeg velger diesel. Så hvor mye forskjell på drivstoff og effekt er det på en VW Passat (96mod stv.) TD og en TDi? Takker for svar! Mvh Xenon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NickLars Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Mulig jeg tabber meg litt ut her nå, men er ikke en TD fra -96 en TDI? Tror de gikk fra TDK til TDI ved modellskiftet rundt 1993-1994? Siter Menn er barn, bare i større målestokk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 jeg hadde en 93 som het tdk k for katalysator... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Liten forskjell i dieselforbruk på en Passat 95 med 90hp diesel og en 2003 med 101hp TDI. Min erfaring er ca 0.55 på langkjøring. 0.65 blandet småkjøring. Nyere Passat med 2.0 105hp bluemotion måler ca 0.45 på langkjøring. (alt iflg. bilens egen måler). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg