Gå til innhold

EGR rør (?) 2.5 turbo diesel

Ranger emnet


jimmen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Beklager og lage helt ny tråd for dette, men håper på litt raskere svar da.

 

I min 2.5TD går det ett rør fra manifold og opp innsuget og rundt der, det er ca 1 tom tykt eller noe.

Det røret har sprukket hos meg, og jeg skulle ha fått tettet det eller byttet det.

 

Noen som vet hva i svarte det røret der egentlig heter?! EGR rør?

Skulle ha bestilt nytt eller ringt i rundt og hørt litt.

 

Eller kan jeg plukke det helt bort, og blende begge endene?

Isåfall, noen som har en løs manifold liggende og tatt ett kjapt mål for meg?

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er EGR rør ja. Det kan du blenne i begge ender. Har en 2,5td selv som jeg gjorde det på :) Litt off topic : 145hk uten chip ?? Hvordan i huleste har du fått til det ? :D Jeg har blenna slangen til wastegaten på min, lader litt over 2kg, 3" rakt rør fra snurra å ut midt under bilen. men går som ei bytte fult av alt anna en hk !

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er EGR rør ja. Det kan du blenne i begge ender. Har en 2,5td selv som jeg gjorde det på :) Litt off topic : 145hk uten chip ?? Hvordan i huleste har du fått til det ? :D Jeg har blenna slangen til wastegaten på min, lader litt over 2kg, 3" rakt rør fra snurra å ut midt under bilen. men går som ei bytte fult av alt anna en hk !

 

Ok, da SKAL jeg gjøre det, for det drittrøret faller ut støtt og stadig, og jeg må presse det på plass, så skal lage meg en plate der :)

Ingen anelse, men det jeg vet er at bilen har gått som sivilbil i Sunnmøre tidligere og var litt små justert her og der. :)

 

Gamle eier hadde hatt den i benken og målt i november 2011 ;)

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse EGR-rørene ryker på alle slike Omega TD. Du kan fint blende det i begge ender.

Ellers er det lett å få tak i fra BMW-huggere.

 

Skaffer forresten kvalitetschip til Omega diesel som gir ca 170 HK for 1500-1800 kr avhengig av ECU-kode. Bilen går som et uvær da, bare spør Hagalien her på forumet. Har chippet 5-6 sånne, blir bra med effekt da. Ta kontakt på PM hvis noen er interessert.

 

Men man må bytte til AR35-girkasse (fra MV6) hvis man har automat, den originale AR25-automaten tåler ikke mer moment.

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår