vonclutch Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Er det noen her inne som kan gi meg et noen lunde godt svar på hvor langt en Volvo S60 fra 2004, kjørt 170 000, kan forventes å gå før motor må utskiftes? Kan de gå tilnærmet problemfritt opp mot 300+, f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Veldig sannsynlig at motorer holder minst 300K. Kjører du mye og langt holder de gjerne mye over 500 også. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vonclutch Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Er det mye som skiftes underveis da, eller vil dette variere veldig fra bil til bil? I dette tilfellet, er registerreimen nylig skiftet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Har en kamerat som hadde en v70 vell og merke...men den hadde gått 565555km før den gikk...den hadde vært en gammel drosje, menble brukt til ganske mye råning, etter han kameraten min overtok den Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Det er ytterst sjelden at en normalt vedlikeholdt motor går dukken før 500k. Automatkasser og hjuloppheng er mer utsatt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vonclutch Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 Det skulle jeg selvfølgelig lagt til, glemte det helt - jeg var ute etter automatisk girkasse i dette spm, ja. :) Er det stor forskjell på levetiden på manuell og automat, altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 Det kan være. Men kjører automat selv jeg, og den har gått 375 k uten så mye som en oljeflush. Og de kan gå etter 30 k. Problemet er at automaten er mye mer komplisert en en manuell. Og komplisert = dyrt. Volvos kasser har ikke noe godt rykte, men det kryr da av Volvo taxier så helt håpløse er de nok ikke Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg