Gå til innhold

Speedometer i ustand, samt kilometer og trip


codeman117

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Klarte ikke holde meg lenge borte herfra.. Men siden jeg fikk god respons på et tidligere problem, så spør jeg igjen ;)

 

Problemet er at jeg har byttet motor på bilen min, Ford Mondeo 02(2liter) og speedometeret fungerer ikke.

 

Kabelen er koblet inn så vidt jeg vet, men har blitt fortalt at en sikring kan ha tatt kvelden. Jeg har såklart sett etter denne, men det var ikke så enkelt og finne det.

 

I tillegg så er trip og kilometerstand borte, er kun sånne ---- Streker der nummererme skal være.

Jeg har testet selve enheten, den fungerer.

 

Takk for all hjelp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er elektronisk, ja. Men må innrømme at jeg er usikker på hvem kontakt det er. Men har sjekket det jeg klarte.

 

Kan også nevne at en av kontaktene hadde vært fylt med snø, som smeltet og ble til vann. Jeg har fjernet det, men er det nok til og ødelegge eller kortslutte? Så ingen sikringer som har godt, og er kun speedometeret samt kilometer og trip som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel ikke tilfeldigvis hvilken kabel det er som går til føleren?

 

Litt off-topic, men hva får en viftereim til og falle av eller ryke?

 

Takk for all respons!

-----------

 

Glem det med viftereim, ble ny servopumpe på meg gitt... =/

 

Men jeg lurer fortsatt på om det er den med to ledninger, om noen vet, Rop ut !

Endret av codeman117
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt innviklet, fordi hastighetssignalet går til motorstyringa/PCM og den gir canbus signal ut igjen til instrumentgruppa.

 

Viftereimbrudd kan komme av ytre påvirknig (stein el.l), dårlig reim, defekte løpe/strammehjul, eller ødelagt servopumpe/dynamo/vannpumpe/AC kompressor

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår