Gå til innhold

Torkil h skogesal: Opel Senator A og Manta A.

Ranger emnet


torkil h skogesal

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ferdig med rusta i fronten :D Må bare slipe ned og sparkle etterhvert ;)

Men først tror jeg at jeg skal ta rusta inni bilen(er ikke så mye) før jeg sparkler og pusser og detta der i motorom ;)

 

Her er da bilder av den siste rusta som blir tatt i motorom =) Artig å se at det er blitt litt symetri i fronten igjen! :D

post-64184-13804854295963_thumb.jpg

post-64184-13804854296017_thumb.jpg

post-64184-13804854296057_thumb.jpg

post-64184-13804854296094_thumb.jpg

post-64184-13804854296121_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt rusta inni bilen på høyre side :) Var bare to rusthull der! :D

 

Sveisinga mi ser ikke bra ut, siden sveiseapparatet til pappa må ha en service, så må bruke gisle og mitt sitt og det har jeg ikke fått stilt inn helt bra :P

 

Nå er det endel mere rust på andre sia foran i bilen, men er gjort på 2 dager tenker jeg Så er jeg ferdig med rusta jeg skal ta på bilen i denne omgang! Tar bakenden på den siden, er ikke så mye rust der, bare å bytte hjulbuer så er den grei! ;)

 

Også har jeg fått pakke ifra en på omc :D Lå 2 par spredere i den, takker for de!

 

Bilder av dagens arb;

post-64184-13804854299261_thumb.jpg

post-64184-13804854299356_thumb.jpg

post-64184-13804854299399_thumb.jpg

post-64184-13804854299445_thumb.jpg

post-64184-13804854299543_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos lokale høggeren her om dagen og kom tilbake med en bremsevesketank som passer til senatoren :) Et par bilder av den montert ;)

Skal lakkere bremsekraftforsterkeren så blir det bra, men bremsetanken ser ikke noe fin ut, den har utak til noe el greier...... Men funksjon før form sier man vel! :p

 

Et par bilder av det jeg kappa ut i gulvet og et dårlig bilde av rusthull jeg fant i ramma ;( men skal nok få ordne på det! ;)

post-64184-13804854308319_thumb.jpg

post-64184-13804854308405_thumb.jpg

post-64184-1380485430844_thumb.jpg

post-64184-13804854308468_thumb.jpg

post-64184-13804854308509_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anyways.. Prosjektet ser jævlig bra ut! Nykonfirmert og har opptil flere biler, og kan skru og sveise og sånt på det selv - det er respekt! Svigerbroren min på samme alder sitter inne hele dagen og spiller, spiser og driter.. Intet annet -.-' oppgitt

Opel Astra '99 1,6 16v

Tyske bilær - e gode bilær!

FOSEN MOTORSPORT CLUB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anyways.. Prosjektet ser jævlig bra ut! Nykonfirmert og har opptil flere biler, og kan skru og sveise og sånt på det selv - det er respekt! Svigerbroren min på samme alder sitter inne hele dagen og spiller, spiser og driter.. Intet annet -.-' oppgitt

 

Hehe, ja er ganske artig synes jeg selv :P Har nok mye med påvirkning av bestevennen min på 20 år ;) Bor i ei lita bygd og er vel egentlig bare han som er bilinteresert her, og faren min da! :) Jeg lever opp til mottoet "learning by doing" ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er generasjonen vår ja, haha.. Jeg er vel også en av de få på min alder og av kompisene mine som vet hvordan en motor i det heletatt fungerer :p

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er generasjonen vår ja, haha.. Jeg er vel også en av de få på min alder og av kompisene mine som vet hvordan en motor i det heletatt fungerer :p

 

Og det værste av alt.. De DRITER en lang faen i biler også. Det er BARE spill spill spill spill spill. Åmmen i satan korr sint æ blir!!

Opel Astra '99 1,6 16v

Tyske bilær - e gode bilær!

FOSEN MOTORSPORT CLUB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You got it, de driter i alt. Biler, penger, utdanning, trening.. osv osv :/

Og det verste av alt er at jentene på min alder også driter i slikt, huff..

Det spiller ingen rolle hvor godt praktisk anlagt man er, hvor smart man er, hvor mye man løfter i benk eller noe slikt..

De vil ha svake, svette gamere som knaptnok klarer å løfte en manual og som har 2,3 i snitt på skolen, og som liker å gå rundt i altfor store klær med en "gangster-caps" på hodet, med en hjerne på størrelse med en peanøtt.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at jeg har muligheten til å få nevøen på rett spor så tidlig livet. Han fyller snart to år og viser mye interesse i bil. Faren er helt oppgitt fordi han ikke bryr seg om en fotball engang :-)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at jeg har muligheten til å få nevøen på rett spor så tidlig livet. Han fyller snart to år og viser mye interesse i bil. Faren er helt oppgitt fordi han ikke bryr seg om en fotball engang :-)

 

Bra du får han bilinteresert ;) Fotballidioter har vi nok av! :P

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær ham opel istede du!!! :D Har en kompis som kjører bmw... han fikk unge og det første ordet gutten hans sa var bmw :O :P Bare synd det ikke var opel.. ;)

 

Ja den første bilen han har styrt var jo Omegan min såå :P

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår