Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Og til Quattro73's store forbauselse s� har jeg l�rt meg � tegne flenser i Solid Edge!

 

Kjempebra! Da dukker det sikkert opp noe jobb til deg etter hvert ;)

Kanskje det ogs� er flere om er interesserte om resultatet blir bra. Regner � h�re fra ham etter hvert. Har v�rt stille fra han ett par dager for min del. Kanskje han har reist offshore igjen?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men det står jo veldig lite om effektuttaket med dette kittet da. Hadde vært allright å visst noe om det også. I værste fall så er turboen så stor at du må bytte stempler i tillegg for å få riktig kompresjon og ikke minst smidde. Da begynner det fort å koste over 20k uten at du behøver å blunke ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De koster flesk!

 

Har du sjekket opp lengden på dem? Kan hende Tess, Wûrth eller industribehov kan levere 12.9 umbraco bolter til langt under halv pris ;)

Dem bruker som regel dette på Sierra Cosworth og 2.9 V6 motorer veit jeg. Det er akkurat samme stålkvalitet som ARP bruker i sine bolter, foruten om ARP 2000. Er vel høyere styrke igjen i dem om jeg ikke husker helt feil.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Da dukker det sikkert opp noe jobb til deg etter hvert ;)

Kanskje det ogs� er flere om er interesserte om resultatet blir bra. Regner � h�re fra ham etter hvert. Har v�rt stille fra han ett par dager for min del. Kanskje han har reist offshore igjen?

 

Skal si deg det at jeg har alltid mye å gjøre :) Har ikke hørt fra han på en stund nei.

 

Skal du ha Turbo på den motoren du nå har overhalt/byttet topp på?

 

Jepp :) Ska bare få den igjennom på etterkontrollen først og det som må gjøres da er:

Fikse tomgangen, rekner med jeg må bytte sensoren på spjeldet.

Bytte handbrekkwire.

og tette en mikro eksoslekasje :)

 

Etter det er det bare å bygge i vei tenker jeg! :) Må ha noe artig å kjøre når jeg forhåpentligvis får lappen i september.

 

Ikke noe mer enn det er på andre biler med sugemotor originalt :P

 

Nåja.. Dette er vel en av de enklere motorene å bygge turbo på, blir en del mer arbeid med flere sylindre eller på V motor :) Selvfølgelig så spørs det om du lager delene selv da.

 

Men det står jo veldig lite om effektuttaket med dette kittet da. Hadde vært allright å visst noe om det også. I værste fall så er turboen så stor at du må bytte stempler i tillegg for å få riktig kompresjon og ikke minst smidde. Da begynner det fort å koste over 20k uten at du behøver å blunke ;)

 

Regner med han har samme motor som meg med 10.0:1 i komp, noe som er en del når han skal ha turbo.. Og jeg har ikke råd til stempel å slikt så jeg kommer til å kjøre på laaaaaavt trykk og lite hester (type 0.5 bar med ca. 160-170 i motor) for at det skal bli holdbart. Planen min er å lære, ikke kjøre fort :)

 

Har du sjekket opp lengden på dem? Kan hende Tess, Wûrth eller industribehov kan levere 12.9 umbraco bolter til langt under halv pris ;)

Dem bruker som regel dette på Sierra Cosworth og 2.9 V6 motorer veit jeg. Det er akkurat samme stålkvalitet som ARP bruker i sine bolter, foruten om ARP 2000. Er vel høyere styrke igjen i dem om jeg ikke husker helt feil.

 

Jeg må ha bolter med vanlig 19mm hode, boltene er nemlig synlig og ligger på utsiden av toppen og ikke på innsiden. Jeg kommer til å sjekke det opp neste gang jeg må av med toppen :)

 

Fikk ett tips av en på OMC om at jeg kan bruke C20LET toppakning, opel 2.0 16v turbo motor, og den skal være bolt on. Så den blir prøvd neste gang.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.. Dette er vel en av de enklere motorene å bygge turbo på, blir en del mer arbeid med flere sylindre eller på V motor :) Selvfølgelig så spørs det om du lager delene selv da.

 

Beklager, uttrykte meg litt dumt her. Tenkte nå igrunn bare på rekkemotorer jeg denne gangen. Det spiller ingen rolle om det er 4,5 eller 6 sylindre. Jobber er akkurat den samme, bare med ett eller to runnere til på 5 og 6 sylinder ;)

 

 

 

Jeg må ha bolter med vanlig 19mm hode, boltene er nemlig synlig og ligger på utsiden av toppen og ikke på innsiden. Jeg kommer til å sjekke det opp neste gang jeg må av med toppen :)

 

Hvorfor må du på død og liv ha vanlig 19mm hode? Hva er poenget med det om du kan få noe annet som er billigere men samtidig sterkere? :wonder:

 

Fikk ett tips av en på OMC om at jeg kan bruke C20LET toppakning, opel 2.0 16v turbo motor, og den skal være bolt on. Så den blir prøvd neste gang.

 

Er ikke det motoren som sitter i Vectra 2000 og Kanblibra? (Calibra)

Regner med Protrim veit noe om dette også ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får jeg bare bygge videre når økonomien sier det.

 

Nå må du se til å våkne opp da! Hva får deg til å tro at økonomien sier ja til trimming noen gang? Vi bor i Norge med avgifter til tusener :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, uttrykte meg litt dumt her. Tenkte nå igrunn bare på rekkemotorer jeg denne gangen. Det spiller ingen rolle om det er 4,5 eller 6 sylindre. Jobber er akkurat den samme, bare med ett eller to runnere til på 5 og 6 sylinder ;)

 

 

 

 

Hvorfor må du på død og liv ha vanlig 19mm hode? Hva er poenget med det om du kan få noe annet som er billigere men samtidig sterkere? :wonder:

 

Kan ha 17mm hode også da :D men sålenge gjengene er rett og fasthetsklasse 12.9 eller sterkere gå det greit :)

 

 

Er ikke det motoren som sitter i Vectra 2000 og Kanblibra? (Calibra)

Regner med Protrim veit noe om dette også ;)

 

Det er det! vi har en cali(ikke)bra uttafor her med rådebank... men pappa vil ikke selge meg motoren...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du se til å våkne opp da! Hva får deg til å tro at økonomien sier ja til trimming noen gang? Vi bor i Norge med avgifter til tusener :P

 

med NULL inntekt og NULL penger så er det umulig å kjøpe noe :P

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det! vi har en cali(ikke)bra uttafor her med rådebank... men pappa vil ikke selge meg motoren...

 

Hvem har sagt noe om å kjøpe? :P Han merker da vel ikke om motoren plutselig havnet i i Omega'n han, da han sikkert ikke skal ut å kjøre med Calibra'n di nærmeste dagene ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår