Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Hold deg til 0.8 bar naa da... Eller har du allerede en ny motor klar? Er trykkroeret syrefast eller rustfritt saa ha det blankt.

 

Og hold bilen litt diskre utvendig, da har du en skikkelig sleeper, og greit aa ikke bli stoppet av politiet eller i tekninsk kontroll.

 

Skal ikke guffe opp mere, bare finmappe litt :)

 

Det er i rustfritt ja, hadde blitt veldig tøft i grønt, men tror jeg skal la være :)

 

Ang motor! Jeg skal få henta en motor til og bygge den opp skikkelig.

 

Slipe veiva

NYE LAGER

h-profil

wiseco stempel

nye pakninger og simmerringer

ny oljepumpe

underspyling

Få noen som kan det til å hone og preparere blokka

sende toppen til porting, ELLER bruke 16v topp (greit å kjøre fra 16v ene med 8v da)

kam.

sveise nytt innsug og grenrør

større turbo

og oppgradering av alle slanger

EDIS

større IC

off ja, det baller på seg med planer, men de skal gjennomføres! Begynner som lærling til høsten så da skal det bli litt bedre råd også. Greier meg akkurat med forskikring og litt bensin på den jobben jeg er i nå.

 

første eller andre gir det der da? :P hadd du ikke kvinnfolk da? bare å sett henne i arbeid med å filme det (Y)

 

2.gir. I starten så var det mye søle på vegen så den var passe glatt :P

 

Jeg var på vei hjem fra kvinnfolket! Hun hadde ikke gidda å filma uansett fordi det er så **** harry som hun sier.. Hun presterte å ta rattet sielengs på glatta med fult rattutslag!!

 

løste det enkelt.

 

20130223_163356_zps70c9ba90.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke guffe opp mere, bare finmappe litt :)

 

Det er i rustfritt ja, hadde blitt veldig tøft i grønt, men tror jeg skal la være :)

 

Ang motor! Jeg skal få henta en motor til og bygge den opp skikkelig.

 

Slipe veiva

NYE LAGER

h-profil

wiseco stempel

nye pakninger og simmerringer

ny oljepumpe

underspyling

Få noen som kan det til å hone og preparere blokka

sende toppen til porting, ELLER bruke 16v topp (greit å kjøre fra 16v ene med 8v da)

kam.

sveise nytt innsug og grenrør

større turbo

og oppgradering av alle slanger

EDIS

større IC

off ja, det baller på seg med planer, men de skal gjennomføres! Begynner som lærling til høsten så da skal det bli litt bedre råd også. Greier meg akkurat med forskikring og litt bensin på den jobben jeg er i nå.

 

 

 

2.gir. I starten så var det mye søle på vegen så den var passe glatt :P

 

Jeg var på vei hjem fra kvinnfolket! Hun hadde ikke gidda å filma uansett fordi det er så **** harry som hun sier.. Hun presterte å ta rattet sielengs på glatta med fult rattutslag!!

 

løste det enkelt.

 

20130223_163356_zps70c9ba90.jpg

 

Høres ut som en grei plan! :)

haha.. kvinnfolk.. var ut å kjørte i fjor sommer med mustangen å små spøla en del.. hadde jo med x-dama å hadd en fin plan om å irriter hu litt.. MEN hun hadde baller nokk til å pent holde kjeft da vi gikk sidlengs oppover e6'n i rundt 70-75 km/t. Etter den hendelsen har hun bare sotte hjem å sagt at "du må kjør pent å ta det med ro". :P

skal vell legges til her at hun er helt anti bil.. bil er harry..

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :D kvinnfolk!

 

Kjørte bilen 400km i går/natt... bruker litt olje men ellers er det gulle godt! :D

 

Går jo like raskt som en Bugatti Veyron din jo!!! :lol:

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til skolen i dag, satt å kosa meg med musikk og omega :)

 

Skulle gire ned til en rundkjøring, joda, i det jeg trykker inn clutchen så kommer den faen ikke ut igjen! Wiren slet så jeg måtte klare meg uten clutch resten av veien.. Var ikke så godt å parkere på skolen, men det gikk jo!

 

Hjem igjen ble det straks mye gøyere! ca. 3,5 mil fra skolen og hjem til meg, og jeg må gjennom byen. Såee, jeg fikk kjørt hele vegen hjem uten clutch midt i rushen... Gidder ikke å gå i detaljer, men det sugde! starteren fikk kjørt seg ganske bra.

 

Men ny wire er bestilt så da er det ikke noe stress :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår