pkpaulsen Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Godt jobba!! ;) Siter 03`Toyota Corolla E12 1.4 Sol. (Konebil) 97`Toyota Hiace Hiclass 2.4 TD Kort. Mvh Pål K Paulsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Virkelig bra jobba! Ser ut som du har en god fremtid med sveising av manifold og innsug for folk senere i livet om du fortsetter slik ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Takk skal dere ha karer! ;) Ej jo denne veien jeg utdanner meg nå, så håper da det Kenneth :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Men det er stor forskjell på å kun ha utdannelsen og drive med f.eks alusveis til helt andre ting, enn å ha utdannelsen, jobbe med det til daglig og samtidig kunne ta på seg slikt sveisearbeid på fritiden. Er jo utrolig mange som vil ha turbomanifolder til diverse motorer, så marked er det uansett ;) Har du forresten tilgang på "flow" utstyr til å teste den? Gjerne også slikt måleutstyr for å måle impulser i hvert av rørene for å se hvordan alt ligger ann. Har du forresten tatt høyde for like lengder på alle rørene? Det er greit nok ikke alltid dette går, men pluss/minus 1-2mm er jo overkommelig og veldig bra alikevel! ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Men det er stor forskjell på å kun ha utdannelsen og drive med f.eks alusveis til helt andre ting, enn å ha utdannelsen, jobbe med det til daglig og samtidig kunne ta på seg slikt sveisearbeid på fritiden. Er jo utrolig mange som vil ha turbomanifolder til diverse motorer, så marked er det uansett ;) Har du forresten tilgang på "flow" utstyr til å teste den? Gjerne også slikt måleutstyr for å måle impulser i hvert av rørene for å se hvordan alt ligger ann. Har du forresten tatt høyde for like lengder på alle rørene? Det er greit nok ikke alltid dette går, men pluss/minus 1-2mm er jo overkommelig og veldig bra alikevel! ;) Får lage til kompiser så tar vi der derifra! :) Kommer nok aldri til å drive min egen butikk å selge manifolder, så glad er jeg ikke i å sveise dem ;p Har ikke tilgang på flow greier nei, for å være helt ærlig så gidder ikke jeg å avansere så vooldsomt på en turbomanifold til 2.0 8v med ett mål på mellom 200 og 280hk. Skal jeg ha myemyemye mer hester så hadde det vert noe annet. Rørene har passe forskjellig lengde, nr1 er kort - 2 er lengre - 3 enda lenger 4 - enda litt til :P Vi får satse på det går bra, og som sagt, er ikke stoooore målene jeg har. Sålenge bilen starter hver dag og tåler noe dekksliting av og til, ja da skal jeg ikke klage. :) Husk på at dette er Nr1. Den første skikkelige jeg lager (hadde god hjelp fra en kompis som hjalp meg meg tilpassing av rør og diverse gode ideer, bare så det er sagt. Skal bygge til hans 740 en gang) Og jeg har flere flenser liggende i tilfelle jeg satser på ett høyere mål en eller annen gang. Like lengder, puls og alt det der har vel allermest å si på sugetrim? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Håper det går greit at blokka verken ble rosa eller grønn denne gangen.. Snart ferdig nå :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Er dritlei av toppdeksellekasjen nå! Ej gåene gjenger i mange av hullene så jeg satt inn gjengestifter med rød locktite.. Burde gå ann å skru det nedtil nå. Manifolden måtte prøves, fikk forresten ny downpipe flens i rustfritt i dag, den er bare satt innpå turboen. (ja jeg vet det er fult i silikon, det må bare tørke så jeg får fjerna det) Prøvde noen dekk .. 235/60-16.. :P Ble litt drag stuk. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 "Dataskvett" under bygging :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 "Dataskvett" under bygging :) Har trua jeg Quattro :D Dette blir meget! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet August 25, 2012 Rapporter Share Skrevet August 25, 2012 Drit i toppakning, toppdekselpakning og andre pakninger. Pakningsement fungerer sikkert :P Ser veldig bra ut ellers dette! Blir morro å se hvordan den forflytter seg når motoren er satt sammen igjen :) BTW: Du har ikke tilfeldigvis liggende disse listene på C-stolpa til Omega B? En kompis som er rimelig oppgitt, siden han ikke får tak i dem. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet August 25, 2012 Rapporter Share Skrevet August 25, 2012 "Dataskvett" under bygging :) Bygger du ett til meg også heller Quattro73? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2012 Drit i toppakning, toppdekselpakning og andre pakninger. Pakningsement fungerer sikkert :P Ser veldig bra ut ellers dette! Blir morro å se hvordan den forflytter seg når motoren er satt sammen igjen :) BTW: Du har ikke tilfeldigvis liggende disse listene på C-stolpa til Omega B? En kompis som er rimelig oppgitt, siden han ikke får tak i dem. La meg få pirke!! Toppakning fra c20let, ingen pakningssement overhode der!! Toppen er to-delt, mellom ventildelen og kamdelen SKAL DET VÆRE PAKNINGSSEMENT originalt. Toppdekselpakning er no drit, derfor pakningssement. Bjørne som trenger? Jeg har ikke :s Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet August 25, 2012 Rapporter Share Skrevet August 25, 2012 Nesten synd å kle inn grenrøret, så du ikke kan se de fine sveisene! :p Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2012 Hehe jo takk, men kan jo bare kle av det for å se dem ;) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg