Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Original lamdaen kan også bli litt forvirret når den analyserer avgassen, dersom avgassen inneholder mye HC. Jeg vil tro at også en slik lamda du nevnte vil reagere likt.

Har du mulighet så måler du avgassen og sjekker HC. På biler fra før 1/7-1991 skal den være max 300, og på nyere biler max 100. Har du 4-500 så skjønner du at det slippes ut litt for mye olje, men det behøver fortsatt ikke å komme i fra Turboen.

 

Av den siste videoen din vil jeg si at det skyldes for mye bensin. Er jo bra å få for mye enn for lite. Men for mye er bortkastet. Det er de som mener at for mye bensin er positivt fordi at det kjøler...

 

Bilen min har ikke lambda originalt.

 

Bredbåndslambda måler man air to fuel ratio, og er veldig dyrt. Med hjelp av en sannen kan jeg justere meg til skikkelig, for da har jeg noe å gå etter. Nå justeres ting i blinde som du sikkert har skjønt, å da er mye bedre enn lite.

 

De har noe greier på biltema som viser ''lean og rich'' som du kobler på den originale lambdaen. Men der er ikke så bra å gå etter. Så sparer heller pengene til en digital.

 

Mye bensin er bortkastet ja..

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel heller vært frempå med vinkelsliper han regner jeg med!

 

Fremme ja, tok fjærbeina fra b'n :-) bake har jeg bmw coilovers. Får ta ett par runder til fremme.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på i flere timer med rubbing, polish, lakkrens og woks.. Fått tatt panseret, skjerm og passasjerdøren. Kommer til å holde på leeenge føler jeg..

 

20120615_144418.jpg

 

Her ser dere litt forskjell iallefall :-)

 

20120615_144423.jpg

 

Ferdig med ene siden! wohooooooo! Gidder ikke mere i dag :P

 

20120615_154456.jpg

 

Panseret er fortsatt litt lysere...

20120615_154526.jpg

 

20120615_154934.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på lakkering av dem som sitter på? Du kan jo prøve. Blir det for ille så er det bare å finne arbeidslysta og pusse dem ned igjen ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår