Gå til innhold

Ny Cd-spiller ? Dab? + 1 prob

Ranger emnet


Gustav

Anbefalte innlegg

Hei

har en gammel pioneer som jeg ikke en gang finner navnet på, som ikke har aux og bare usb som jeg ikke er så interisert i lengere,

så da har jeg vært på jakt etter ny cdspiller,

er Dab radio neste steg jeg burte ta da eller er det undøvendig?

 

har sett litt på denne da evnt:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9573&katid=11&mid=m436&id=&vn=736

 

ut i fra det jeg har hørt så er det bare å koble til og spille ? og ikke noe vanskeligere enn en vanelig radio man setter inn? og vil den passe inn der den tidligere pioneer spilleren stod i?

1 problem,

har et problem med radioen som står i, vet ikke om det er den eller hva det kan være, men værtfall,

signalene bare skurrer og den eneste kanalen jeg får inn er p1 og den skurrer en god del,

resten som p4 og alle de der kan det hende jeg får inn maks 1 min også er den borte pga skurring. har prøvd å bytte antenna i håp om det var den, men det var det ikke.

any1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjekk antenneforsterkeren din :) har samme problem med min Octavia 08 mod. har byttet radio, de på verkstedet har byttet antenna og ingentign hjelper, har kjøpt meg ny radio med innebygd antenneforsterker og det ble bare enda verre :P

Skoda octavia 08' 4x4 1,9tdi L&K <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en antenneforsterker i bilen, og den trenger strøm... originalspilleren sendte strøm i antennekabelen til forsterkeren slik at den fungerte, men når originalspilleren tas ut, forsvinner også strømmen som antenneforsterkeren trenger.

Ergo må det settes inn en overgang som fortsatt kan levere strøm til antenneforsterkeren, selv med en annen spiller:

2985_phonocar_8_533.jpg&w=200&h=152

 

Det skal sies jeg har hørt om både defekte antenneforsterkere og antenneledningsbrudd på Audi'er, men uansett må ovennevnte overgang benyttes med en annen spiller enn original, så man kan like gjerne begynne med den for å sjekke om det holder, slik at man unngår unødvendig feilsøking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en antenneforsterker i bilen, og den trenger strøm... originalspilleren sendte strøm i antennekabelen til forsterkeren slik at den fungerte, men når originalspilleren tas ut, forsvinner også strømmen som antenneforsterkeren trenger.

Ergo må det settes inn en overgang som fortsatt kan levere strøm til antenneforsterkeren, selv med en annen spiller:

2985_phonocar_8_533.jpg&w=200&h=152

 

Det skal sies jeg har hørt om både defekte antenneforsterkere og antenneledningsbrudd på Audi'er, men uansett må ovennevnte overgang benyttes med en annen spiller enn original, så man kan like gjerne begynne med den for å sjekke om det holder, slik at man unngår unødvendig feilsøking...

tinget er at det har vært dårlig signal hos meg både med org. radio og når jeg bytta den til et nytt radio. er fortsatt like dårlig signal... men skal prøve med sånn en :) og dne har vært på service og de har visst prøvd å bytte antenne osv.

Skoda octavia 08' 4x4 1,9tdi L&K <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår