o-l-a-v Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Hei Lurer på hvilken motorolje dere ville anbefale til en A4 1.8 sedan som snart tipper 200 000? Kjører i dag på 10w40 halvsyntetisk olje, merke: bilXtra. Tenkte ikke så mye på hvordan olje jeg måtte har når jeg bytta, og var ikke sikker på hva som var på den før. Regner med at dere anbefaler helsyntetisk, men hvilket nummer bør jeg ha før og etter dobbelt-v'en? Til info så har jeg ingen problemer med bilen, den starter og går perfekt. Men vil gjerne at den skal gjøre det lengst mulig ;) MVH: Olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 5W-40 eller 5W-50. Bytt filter hver gang du bytter olje. Mobil1 er bra, det er sikkert også Total-oljen de selger på Europris. Ikke kjøp Shell! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
o-l-a-v Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Biltema-oljen? Har hørt at det er statoil-olje, dvs trygt antar jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Ja, det påstås i hvertfall at det er Statoil-olje siden den har akkurat samme spesifiasjoner som den. Spør du meg så er jeg enig. Men ja, det er nok trygt, selv om Mobil1 hadde vært et tryggere valg. Kjøp helsyntetisk olje, 5W-40 eller enda bedre, 5W-50. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Bruk hva pokker du vil så lenge den holder spesifikasjonene til VAG... Jeg bruker selv AGIP 10W-40, men skal bytte til 5W-40. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg