Gå til innhold

Er dette ett godt kjøp? A3 sportsback 2006 268000

Ranger emnet


petterjfs

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er på jakt etter min første bil. Jeg har nettop fått lappen og egen bil frister stort. Jeg skal ikke lyve, jeg er litt forfenglig. Ett av kravene for meg er en bil som ser bra ut. Noe jeg synes Audi a3 sportsback 2006 eller nyere absolutt er. Men som 18 åring har jeg desverre ikke evig med penger, selvom det er ønskelig til tider. Jeg ser derfor på en bil med følgende:

 

Kilometer268000 (Dette er jo egentlig ganske langt er det ikke? Men spurte kjørelæreren min og sjefen hans, og de sa at nyere disel audi lett kan gå lengere uten problemer)

Årsmodell2006 (Dette er de første etter faceliften, og derfor den jeg vil ha)

KarosseriKombi 5-dørs

Avgiftsklasse Personbil

1. gang reg.2006

Syl. volum1.9

Effekt 115 hk

Drivstoff Diesel (litt billigere?)

Girkasse Manuell

 

Selger har skrevet at service er tatt kontinuelig, og det følger med både vinter og sommer derav 2 av dem helt nye)

 

Grunner til at jeg ønsker meg en såpass ny bil er at de ser bedre ut i mine øyne, de er tryggere og har mye fint ekstrautstyr:

Avtagbart hengerfeste

Diesel-partikkelfilter

Lasteholdere/skistativ

Lettmet. felg sommer

Lettmet. felg vinter

Metallic lakk

Sommerhjul

Takrails

Vinterhjul

Xenonlys

Air Condition

Bagasjeromstrekk

Cruisekontroll

Elektrisk sete u. memory

Elektriske speil

El.vinduer

Farget glass

Kjørecomputer

Klimaanlegg

Midtarmlene

Oppvarmede seter

Radio/CDSentrallås

Servostyring

Sportsseter

ABS-bremser

Airbag foran

Antiskrens

Antispinn

Sideairbager

Startsperre

Stålbjelker

 

Det er vell egentlig alt jeg vet om bilen, håper noen her inne kan fortelle meg om dette er ett godt kjøp for rundt 90k. Hadde jeg hatt mer ville jeg nok kjøpt en med lavere km.stand. Hva tenker dere rundt dette? Noe å satse på? Håper dette er lagt i riktig del av forumet

 

mvh

 

Petter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er jo gått ett stykke, men til gjengjeld er det bedre med en nyere bil som er kjørt mye enn en gammel som er kjørt tilsvarende mye. Siden denne er gått så langt på relativt kort tid kan det tyde på mye langkjøring, noe som er bra.

1.9TDI er bra motorer og er gjerrige på drivstoffet, men med tiden slites bl.a. turbo og dieselinnsprøytningssystemet, begge deler koster noen kroner å bytte ut. Helt ærlig så hadde jeg nok vurdert en med litt lavere km-stand, selv om motoren helt sikkert klarer 500' km uten problemer.

 

82_-2039484228.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for innspill ;) Ja, det er bilen på bildet. Greia er at for å få tilsvarende bil med lavere km, så må jeg ut med 40k mer, noe jeg ikke har og har lite lyst til å ta opp lån for det. Hvis motoren greier 500 så er den bare halvveis? det er jo ikke så ille? Men når du sier den er gjerrig på diselet, hvor mye kan jeg regne med på mila? Hadde vært fint med ett tall for å kunne overbevise mine foreldre om at dette er ett godt kjøp. (jeg er myndig så kan jo gjøre som jeg vil, men liker å ha dem med på laget sålenge jeg bor hjemme)

 

igjen, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grundig verkstedkontroll av typen NAF-test (eller noe tilsvarende som er billigere) vil være å anbefale. Hvertfall når du skal bla opp mange laken for en vogn som kommer til å passere 300 000 km innen et år eller to. :)

 

90 tusen kroner kan garantert brukes på noe mye mer driftsikkert enn bilen i annonsen der, men jeg vet hvordan det er å være glad i Audier, hehe. Jeg kunne kjøpt en ny Polo for samme pris som A3-en min. :well:

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

husker ikke om det er her eller på VACN forumet, noen postet bilder av en nesten ny X5, som så ut som noe noen hadde pælma i fra seg i skogen. Bilen var regelrett begredelig innvendig.

Så om bilen er relativt ny og gått lite, kan dette være regelrett brukt opp på veldig kort tid.

Har sett en del på passat (bare for å ta det jeg har sett på, dog med diesel) og det er MANGE biler som har passert 300.000 km, som fremdeles er dugandes. så at VAG diesel fungerer greit er vel trygt å si. dog er litt vedlikehold innimellom påkrevd.

Jeg vil vel si at det er bedre enn en bil som har gått et stykke men med gjevnlig service/bytte av deler, kontra en relativt ny uservet bil.

(kom en post hvor noen hadde kjøpt bil, og kjørt 90.000 uten en neste service) Gratulere for ny rekort på longlifeservice til den personen....... har hatt 2xa3 selv... så kan bare si positivt om disse....min har fått gjevnlig olje bytte/filter. har bare byttet coiler på de 100.000 jeg har kjørt på den ene bilen... nærmer seg tid for register nå... men billig i drift er dem og.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår