Vomaz Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 jeg lurer på om man ser forskjellene på en B19 å en B21 topp, pga jeg har endel deler liggende i kjelleren deriblandt de to toppene, å så trenger jeg toppen fra B21'n. er det på ventilene at forskjellen er??? eller er det andre ting jeg kan se etter??? jeg har kjøpt meg en volvo 244 81 mod m/B21, åsså var toppen gåen og ulyd i bakakslingen. Så er det noen forskjell (stor) på utvekslingen viss man tar en bakaksling fra feks. en bil med B19 - B20 - B23/230, passer alle på bilen, slik at det er bare å skru av å sette på?? jeg kan få tak i bakakslinger fra div biler med div motorer i så... jeg vet B19 og B20 er "mindre" enn en B21 men er det noe forskjell på "styrken?? vil akslingen fra B19 ryke viss man leker seg med B21- motoren??? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Tror det sitter samme bakakslingen, 1030, på de forskjellige motor alternativene. Står skrevet på diffen hvordan type det er. Skal nok noe mere til enn en B21 for å kverke de uansett. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 jeg hadde en mazda stv (85mod) med en 1.5 motor og volvobakaksling... der RØK diffen akslingen har stått på en 242 80mod..... såå jeg vet ikke??? men men, jeg var jo selv skyld i at dn ble ødelagt.... bilen spann i 3døgn i strekk (nestn) iallefall MANGE timer..... Men er det ingen som vet hvordan jeg finner forskjell på en b19 & B21 topp???? jeg tenkte å bjynne med bilen i helga..... :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Er nok samme toppen på de motorene. Alle volvo 8v toppene passer overens på de forskjellige motorene untatt 631 toppen som bare passer på B2xxK motorene. Står skrevet på eksossiden hvordan topp du har. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Er de samme..... Er vel 398 topp på disse. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Jeg hentet bilen min en i helga Volvo 244 DL 81mod...:D Tenkte å "riffe" dn opp litt... Den var meget fin i lakken (kun små bulk skader på framskjermene) og hadde ikke rust...... dn hadde alufelger (7x15), nyere baklys, org turteller i instrumentbordet, MEGET FIN innvendig, luftdempere bak ( = høy bak). Så hva mere burde gjøres med dn?? gi meg tips.... Jeg kun gjerne tenkt meg å få dn "tøff" utvendig også, tenkte på spoiler, skjørt, grill osv.... Motoren i bilen (en b21a) hadde ødelagt topp, men det viste seg å ikke stemme helt... motoren satt bom fast... men jeg hadde en b19 fra en 242 hvor jeg har dumpet bare karosseriet, som jeg tenkte å sette inn imidlertidig, men har lyst til å sette inn en litt større motor, helst med mekanisk innsprut... ' Er det noen som kan komme med tips å råd, hvordan jeg burde gå frem?? Tenkte på å kjøpe en komplett bil Volvo GLT ifra sverige hvor det var kansje var en b23 i el lignende... noen som vet hva man må gi for en 240 GLT med mek. innsprut i sverige??? Er det noen som har en b21 eller større motor feks b230 som de vil kvitte seg med, eller vet noen om en motor som bare står til bry?? Jeg er en student så jeg har ikke allverden med penger...:( Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by Vomaz Jeg hentet bilen min en i helga Volvo 244 DL 81mod...:D Tenkte å "riffe" dn opp litt... Den var meget fin i lakken (kun små bulk skader på framskjermene) og hadde ikke rust...... dn hadde alufelger (7x15), nyere baklys, org turteller i instrumentbordet, MEGET FIN innvendig, luftdempere bak ( = høy bak). Så hva mere burde gjøres med dn?? gi meg tips.... Jeg kun gjerne tenkt meg å få dn "tøff" utvendig også, tenkte på spoiler, skjørt, grill osv.... Motoren i bilen (en b21a) hadde ødelagt topp, men det viste seg å ikke stemme helt... motoren satt bom fast... men jeg hadde en b19 fra en 242 hvor jeg har dumpet bare karosseriet, som jeg tenkte å sette inn imidlertidig, men har lyst til å sette inn en litt større motor, helst med mekanisk innsprut... ' Er det noen som kan komme med tips å råd, hvordan jeg burde gå frem?? Tenkte på å kjøpe en komplett bil Volvo GLT ifra sverige hvor det var kansje var en b23 i el lignende... noen som vet hva man må gi for en 240 GLT med mek. innsprut i sverige??? Er det noen som har en b21 eller større motor feks b230 som de vil kvitte seg med, eller vet noen om en motor som bare står til bry?? Jeg er en student så jeg har ikke allverden med penger...:( om du kjøper en delebil fra 1986'-> (el speedo), m. automat, kan jeg være med å betale for delebil.. jeg trenger nemmelig noen deler, som automat-mellomaksel, aw71 girfester, bakaksel med el speedo, el. speedo.. samt 2 x el bensinpumper og el. vifte. (el vifte tar jeg vel fra en toyta elns.) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 dere alle må gjerne si ifra viss det er noen som har en glt å selge, billig... el det jeg trenger for å montere en slik motor... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 http://www.kelko.no -> bil Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg