ThomasEK Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Hei På Bmw å enkelte biler kan du koble av batteri i ca 1-2timer så blir alle feilmeldinger å sånt slettet... Noen som vet hvordan det er med Saab? Ja, har kjøpt meg en Saab :) Er vel egentlig X'en som skal få denne.. Fulgte med NaF test, + eu i 1år til. Største feilen var hull ved gjengene til Lamdasonden (front rør på eksos)! Ellers er bilen tipp topp, tror den bruker litt olje men ellers god bil. Et par små elektriske problemer som jeg trenger hjelp av dere til senere :) Fikk bilen for 3500kr inkl nye Piggdekk :P Så vil si at det UTROLI mye bil for pengene.. Kan ta et bilde senere hvis noen vil se ;) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Ingen så vet hvordan reset på saab? Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Vet at jeg har lagt denne under Teknisk, er fordi jeg trenger hjelp til å finne ut av feil "along the way" Men lyst å skryte mer over kjøpet :D så ligger inn et par bilder: Fiksa eksosen idag :) Fant en veldig grei eksosbandasje som funker som Fa*n! Hullet var rett under gjenger til framste lambda sonde.. Så skjærte ut en liten bit ifra en Dark Dog flaske og smørte godt med eksos pasta rundt og over.. Så på med bandasje og til slutt en klemme som holder det sammen, siden det er ganske bra trykk så langt framme i eksosen :) Dark Dog: Bosal eksos pasta: Finito: Plassering sett ovenfra motor rommet: SÅ MÅ JEG TILFØYE ET NYTT SPØRSMÅL SOM ER REALETERT TIL DET FØRSTE: Når hulllet var der, så kom "Check Engine" lyset på av og til.. Etter hull er tettet så lyser det konstant? Er det på grunn av den trenger å fjerne feil melding? Forslag på spørsmål 1 eller 2? :D Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Bump.. Kunne trengt noen Ideer. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 bump? spekulasjoner? Skal prøve å ta av minus polen i 1 time.. Å så se. Men hørte noe kødd om å ta + og minus polen mot hverandre? For å slette feilkoder.. Men ville jo tro at noe kan bli ødelagt da? (ta spolene av batteriet også gnise de mot hverandre) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 bump igjen.. Trenger og tips ang. Bensin måler som er død.. Den har plutselig kommet til livet igjen, men som regel død.. Mistenker dårlg/løs kontakt en plass.. Men noen som kan tipse om hvor jeg skal begynne å lete? :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 Saab er absolutt ikke min sterke side, helt ærlig har jeg null peil på Saab. Ang engine fault lampen, kan dette hjelpe deg? På side 5 HER er det også noe knask. Ang bensinmåleren, sjekk ledningene til tankmåler først da de som regel er enklest å komme til ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 thank you :) Skal sjekke dette, kanskje enklere å lese av feilkoder på et verksted.. Pleier å være gratis og det ;) Men tenkte først å prøve fjerne feilmeldinger.. For tror ikke det er noe gale, motor maler fint, ingen ujevn tomgang og drar fint i hele registeret.. Så kanskje den bare har lagret feilkode fra lamda da det var stor lekkasje imellom de 2 sensorene.. Bare vill gjetting men :P Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 (endret) Så det er to lambdasonder på den? Den ene (fremste) er for regulering av bensin til motor, den andre står vel etter kat og forteller som regel kun om kat er defekt. Lekkasje mellom disse vil ikke innvirke nevneverdig på motor, da så sant det ikke er nær den første lambdaen. Leser grundigere første innlegget ditt, der står det lekkasje ved gjenger til lambda. Er dette ved første sensor? I såfall kan dette være hele årsaken da selv et ørlite hull på eksosen før lambda kan gi problemer. Endret Februar 1, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 ja, hvis du ser her: Så ser du fremste lamda ligger rett ved klemma jeg satt på.. Så sveisen til "gjengene" slutter der hullet begynte. Dette jeg mistenker også :) Men kan lamda bli ødelagt av dette? At den er defekt? Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 En lambdasonde varer ikke evig, om din er ok kan du måle med et analogt måleinstrument. Du må vente ca ett minutt etter oppstart før du måler. Tre ledninger til lambdaen? I såfall mål på den svarte, de to hvite er til varmeelementet. Spenningen mellom svart ledning og jord skal pendle rundt 0.5V, altså f.eks. mellom 0.2 og 0.8V. Husk at alle ledningene til lambda skal stå i når du måler. Dette hullet har ikke ødelagt lambdaen men kan ha ført til noe mer sot i motor grunnet noe fet blanding. Lambda ser luft grunnet hullet) og tror motor går magert, pøser da på med litt ekstra bensin. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 ok, kan jo forklare ekstra bensinforbruk (rundt 1-1.2l/mil) å at den ryker litt ved pådrag :P Tenkte kanskje at det bare var vinteren, men høres jo logisk ut med de feilene som kan oppstå da :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf/audi Skrevet April 22, 2012 Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Prøv å hold clear-knappen på kjørekomputeren inne i ca 8 sekunder. Se om det hjelper deg. Billig bil du har fått deg da:) Vet at jeg har lagt denne under Teknisk, er fordi jeg trenger hjelp til å finne ut av feil "along the way" Men lyst å skryte mer over kjøpet :D så ligger inn et par bilder: Fiksa eksosen idag :) Fant en veldig grei eksosbandasje som funker som Fa*n! Hullet var rett under gjenger til framste lambda sonde.. Så skjærte ut en liten bit ifra en Dark Dog flaske og smørte godt med eksos pasta rundt og over.. Så på med bandasje og til slutt en klemme som holder det sammen, siden det er ganske bra trykk så langt framme i eksosen :) Dark Dog: Bosal eksos pasta: Finito: Plassering sett ovenfra motor rommet: SÅ MÅ JEG TILFØYE ET NYTT SPØRSMÅL SOM ER REALETERT TIL DET FØRSTE: Når hulllet var der, så kom "Check Engine" lyset på av og til.. Etter hull er tettet så lyser det konstant? Er det på grunn av den trenger å fjerne feil melding? Forslag på spørsmål 1 eller 2? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.